پورشه تنها 918 دستگاه از هایپرکار مشهور 918 خود را بین سالهای 2013 تا 2015 تولید نمود که هرکدام حدود 850 هزار دلار قیمت داشتند؛ اما متأسفانه کسانی که به هایپرکار جدیدتری از پورشه علاقه دارند باید حداقل تا سال 2025 صبر کنند یعنی زمانی که ممکن است جایگزین این ابر خودروی هیبریدی معرفی شود. رئیس جهانی پورشه آقای «Oliver Blume» در سخنرانی خود در نمایشگاه ژنو گفته است که جایگزین 918 در آیندهای نهچندان نزدیک ساخته خواهد شد.
وی دراینارتباط اظهار داشته است:
«ما برنامههایی برای ساخت هایپرکار جدید در آینده داریم اما این آینده نزدیک نیست. مدلهای خاص پورشه مانند 918 بهطورمعمول هر 10 سال یکبار ساخته میشوند. 918 در سال 2015 عرضه شد درحالیکه فعلاً در سال 2017 قرار داریم».
شایعه شده است که حتی از هماکنون پروژهٔ توسعهٔ هایپرکار آیندهٔ پورشه آغاز شده است. همچنین مدیرعامل پورشه با اشاره به هایپرکارهای آیندهٔ مرسدس-آامگ پروژهٔ یک و آستونمارتین والکیِری، از رقابت با آنها استقبال کرده است. وی گفته است که ما عاشق رقابت هستیم چون از موتوراسپرت آمدهایم؛ بنابراین معرفی والکیری و پروژهٔ یک موجب خواهد شد که پورشه ابر اتومبیلی حتی بهتر از آنها را ارائه کند.
بااینحال هرزمانی که جایگزین 918 معرفی شود انتظار میرود افراطیتر از سلف خود باشد. برای یادآوری، 918 مجهز به یک پیشرانهٔ 4.6 لیتری V8 به همراه دو موتور الکتریکی است که درمجموع 890 اسب بخار قدرت تولید کرده و خودرو را در حدود 2.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرسانند درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت را نیز دارد.
همچنین موفقیت استفاده از تکنولوژی هیبریدی در 918 مقدمات ساخت محصولات هیبریدی بیشتری توسط پورشه را فراهم کرد که ازجملهٔ آنها میتوان به پانامرا توربو S هیبریدی که بهتازگی معرفی شده و کاین توربو S هیبریدی آینده اشاره کرد که گفته میشود 670 اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین انتظار میرود جانشین 918 نیز از همین فناوری استفاده کند. چه کسی میداند شاید پورشه بتواند با هایپرکار جدید خود رکورد پیست نوربرگرینگ را از لامبورگینی باز پس گیرد.
(در تصاویر این مطلب نیز سه هایپرکار تاریخ پورشه شامل 959، کاررا GT و 918 اسپایدر را در کنار هم مشاهده میکنید).