مینی سرانجام مدل ارتقا یافته پیس من را بدست مهندسین John Cooper Works سپرد تا این کراس اور کوپه انگلیسی نیز طعم تیونینگ را چشیده باشد؛ البته تیونی که شاید به مذاق برخی ها خوشایند نباشد . . .
این خودرو با پیشرانه آشنای 1.6 لیتری توربو به میدان آمده که 214 اسب بخار قدرت دارد و گشتاورش نیز مابین 280 تا 300 نیوتن متر است. شتاب صفرتاصد 6.9 ثانیه ای این خودرو ماحصل گیربکس شش سرعته دستی (با قابلیت سفارش اتومات) آن است که می تواند حداکثر سرعت را به 225 کیلومتر برساعت افزایش دهد که البته با گیربکس اتومات این عدد چند واحدی کمتر خواهد بود.
درنمای ظاهری جدا از رنگ سنتی مشکی و قرمز و کیت بدنه خودرو، مهندسین این کراس اور را به رول بار بدنه مجهز کرده اند و از طرف دیگر نیز بهره گیری از سیستم تعلیق اسپرتی که از ارتفاع خودرو حدود 10 میلیمتر کاسته احتمالا منجر به پایداری هرچه بیشتر آن در مانورها خواهد شد. مینی همچنین برای این مدل از رینگ های آلومینیومی 18 اینچی (امکان سفارش 19 اینچ) استفاده کرده است.
در حالت معمولی 50 درصد قدرت تولیدی موتور به محور عقب منتقل می شود حال آنکه در شرایط مختلف این میزان بنابه تشخیص دیفرانسیل الکترومگنتیک خودرو می تواند تا 100 درصد نیز افزایش یابد. در قسمت مرکزی کنسول نیز دکمه Sport تعبیه شده که با فشردن آن به غیر از طنین هرچه بیشتر صدای خروجی اگزوز، حساسیت پدال گاز بیشتر و فرمان خشکت تر می شود که اگر خودرو دارای گیربکس اتومات هم باشد زمان تعویض های آن کمتر خواهد شد.
مینی درصدد است تا اولین رونمایی رسمی این خودرو را در نمایشگاه دیترویت 2013 انجام دهد و سپس فروش آن را نیز با قیمت پایه ای 29,535 پوند (معادل تقریبی 47,000 دلار) ابتدا در انگلستان و سپس در ایالات متحده (با تغییر قیمت) به عنوان نخستین بازارهای فروش این کراس اور اسپرت، شروع کند.