با در برگرفتن سه برند ممتاز، گروه بامو از ثبت رکورد جدید فروش خودرو در ماه فوریه خبر داده است. این گروه خودروسازی در این ماه تعداد 169073 دستگاه خودرو را به فروش رسانده که افزایش 3.1 درصدی را نسبت به سال پیش نشان میدهد.
از میان فروش کل یاد شده در ماه فوریه تعداد 147789 دستگاه خودرو به برند بامو تعلق دارد که در مقایسه با همان ماه سال 2016 حاکی از رشد 3 درصدی است. از شاخصترین مدلهای بامو در این ماه میتوان به X1، X5 و سری 7 اشاره کرد که میزان فروش آنها به ترتیب 36.1، 15.8 و 34.7 درصد افزایش یافته است.
یان رابرتسون مدیر ارشد بامو میگوید:
در دو ماه ابتدایی سال علیرغم تغییر نسل سری 5 شاهد رشد فروش در تمامی بازارهای مهم بودهایم. فوریه ماهی مهم برای ما بود زیرا که عرضهی نسل جدید سری 5 را داشتیم. فروش آغازین این خودروی صاحب سبک قوی بوده و ما مطمئن هستیم این خودرو در ادامهی سال نیز افزایش آمار فروش را تضمین خواهد کرد.
اما برند بامو تنها برندی نیست که از این رشد فروش لذت برده زیرا مینی نیز در ماه فوریه 21045 دستگاه از ساختههای خود را به مشتریان تحویل داده که بیانگر رشد 3.2 درصدی است. مدلهای شاخص این برند کانورتیبل و کانتری من بوده و مینی انتظار دارد پس از عرضهی مدل کانتری من شاهد افزایش آمار فروش در ماههای پیش رو باشد.
از ابتدای سال تاکنون گروه بامو در بحث فروش توانسته با رشد 4.9 درصدی تعداد 332369 دستگاه خودرو را به مشتریان تحویل دهد. از این تعداد 291347 دستگاه به برند بامو (رشد نیم درصدی) و 40611 دستگاه به مینی (رشد 3.5 درصدی) تعلق داشتهاند.
اما فروش خودروهای الکتریکی این گروه نیز با رشد فوقالعادهای روبرو بوده است. از آغاز سال تاکنون بیش از 10 هزار خودروی الکتریکی گروه بامو در سراسر دنیا فروخته شده که رشد 110.1 درصدی را نشان میدهد.
انتظار میرود با عرضهی بامو 530e iPerformance در اواسط ماه مارس و مینی کوپر S E کانتری من ALL4 در ماه ژوئن رشد بیشتری را برای خودروهای الکتریکی این شرکت شاهد باشیم.
اما بد نیست اشارهای به فروش منطقهای مینی و بامو در سراسر دنیا داشته باشیم. مینی و بامو در دو ماه اول سال تعداد 138666 دستگاه خودرو را در اروپا به فروش رساندهاند که نشان دهندهی رشد 3.3 درصدی میباشد. در آمریکا شاهد فروش پایدار 58277 دستگاهی هستیم (رشد 0.2 درصدی). مینی و بامو در بازار آسیا با رشد 9 درصدی تعداد 123851 خودرو را به مشتریان تحویل دادهاند. این دو برند در چین نیز روزگار خوبی داشته و تعداد 92045 خودرو را فروختهاند (رشد 14.7 درصدی).