اگرچه بخش i بامو تمرکز خود را روی توسعهی تکنولوژیهای خودران پیشرفته گذاشته اما این برند آلمانی هنوز فکر میکند ما زمان تقریباً زیادی با تولید خودروهای کاملاً خودران فاصله داریم.
مهندس ارشد رانندگی خودکار بامو دکتر دریک ویزلمن در خلال مصاحبه با مجلهی Drive گفته که ما حداقل 10 سال از زمانی که خودروها قادر باشند بدون دخالت راننده از پس موقعیتهای پیشبینینشده برآیند فاصله داریم.
سیستمهای ایمنی کمک خواهند کرد اما این موضوع 100 درصد نخواهد بود. ما حداقل 10 سال با رانندگی کمکی در چنین موقعیتهای فاصله داریم.
جالب آنکه جدول زمانی بامو بسیار بزرگتر از برخی خودروسازان دیگر است. برای مثال فورد میگوید در سال 2021 خودروهای خودران سطح 4 را به مشتریان ارائه خواهد کرد. تفاوت کلیدی بین سیستم سطح 4 و 5 این است که خودروهای خودران سطح 5 میتوانند فوراً و بدون حضور راننده خود را به تمام شرایط رانندگی تطبیق دهند.
شما میتوانید این سیستم را در مواقع نیاز روشن و در زمانی که به آن نیازی ندارید خاموش کنید. رانندگی خودکار تنها کلافه کننده ترین بخشهای رانندگی را بر عهده گرفته و به راننده اجازه میدهد هر موقع که خواست از بامو خودش لذت ببرد. هیچ لذتی در یک بزرگراه بسیار شلوغ وجود ندارد؛ اما در بیرون شهر یا در جادههای پرپیچوخم هنوز هم قادر خواهید بود دستانتان را روی فرمان گذاشته و از رانندگی لذت ببرید.