کشور آلمان از قدیمالایام، بهترین خودروهای دنیا را از نظر شرایط رانندگی ساخته است. امّا در عین حال که این کشور مشغول ساخت این ماشینهای فوقالعاده بوده، گروهی نیز در آن، این باور را داشتهاند که میتوانند سطح بهتری بالاتری از این خودروهای اسپورت ارائه دهند. «تکآرت» یکی از قدیمیترینها در این زمینه است. کاری که تکآرت در مورد محصولات پورشه انجام میدهد، بههیچوجه ساده نیست و در واقع، برای هر جنبه از خودرو، تلاش زیادی صورت میگیرد؛ موضوعی که نمونهاش را در آخرین ساخته این کمپانی، یعنی تکآرت جیتیاستریت R شاهد هستیم.
تنها یک سال بعد، تکآرت به شهر «لیونبرگ» نقلمکان کرد و به اصلاح نسل 964 از مدل 911 پورشه پرداخت؛ مسیری که تا به امروز برای این کمپانی ادامه داشته است. در طول سالهای دهه ۱۹۹۰ میلادی، تکآرت دست به توسعه و ساخت محصولات جدید زد؛ از جمله یک تبدیل سوپرشارژر برای نسل 993 از پورشه 911 که موجب سطح قدرت ۴۶۲ اسببخاری برای این خودرو گردید.
بعدها تکآرت تیونینگ نسل اول «باکستر» را آغاز کرد تا به موفقیتی قابلتوجه دست پیدا کند. با این حال، تکآرت تا قبل از سال ۲۰۰۱ و ارائه برنامه «جیتیاستریت» برای نسل 996 از پورشه 911 توربو، اولین پکیج آئرودینامیک کاملاً کاربردیِ خود را عرضه نکرد.
پس از معرفی مدل «کاین» توسط پورشه، تکآرت آن را به مانند مدل قبلی، باکستر، یک فرصت بالقوه در بازار دید و شروع به تیونینگ این شاسیبلند فولسایز نمود. با این وجود، شاید اگر بخواهیم یکی از محصولات این تیونر را انتخاب کنیم، وحشیترین و جذابترین آنها، همان تکآرت جیتی استریت R است.