مرسدس E کلاس جدید که سال پیش وارد بازار شد بازخوردهای بسیار مناسبی را از سوی کارشناسان و مشتریان دریافت نمود بنابراین ما امیدهای زیادی برای این نسخهی کوپه داریم. مخصوصاً اینکه خودروی موردنظر ما زیباتر از همیشه بوده و از پیشرانههای بهروز شده و کابینی فوقالعاده سود میبرد.
E کلاس کوپه پیش از این نیز خودروی زیبایی بوده است؛ اما این مدل جدید بازی را بهبود بخشیده و خط سقف کشیده و شیبدار به همراه صندوقی کوتاه از شاخصههای طراحی آن به شمار میروند.
شاید بهترین ویژگی طراحی E کلاس کوپه نبود ستون B باشد. بدین ترتیب خط پنجره با کاهش ارتفاع شیشه نشکسته است. مزیتهای زیادی داخل کابین نیز وجود دارد زیرا نبود ستون باعث بهبود نور رسانی به آن شده است. کابین خودرو جادار بوده و دید کلی خیلی خوب است.
به لطف پلتفرمی جدید، جدیدترین نسخهی E کلاس کوپه 123 میلیمتر طویلتر و 74 میلیمتر پهنتر از قبل است اما برای افراد بسیاری، فاصلهی بیشتر بین محورها مهمتر است. این خودرو فاصلهی محوری بیشتری نسبت به قبل دارد (113 میلیمتر). پس با این وجود فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود داشته و این امر به سرنشینان بالغ اجازه راحتی بیشتری را در بخش عقب میدهد. صندلیهای برقی جلو کمی کند جابجا میشوند و این امر میتواند باعث عصبانیت شود.
کابین خودرو به اندازهی نسخهی سدان گرانبها و لوکس است. همهی اجزا احساس خوشساخت بودن و کیفیت بالا را تداعی کرده و صندلیهای راحت و سیستم اطلاعات سرگرمی خلاقانه باعث میشوند احساس راحتی و خودمانی بودن داشته باشید. ورودیهای هوای توربین مانند جدید ظاهر فوقالعادهای داشته اما متأسفانه جریان باد را بهخوبی هدایت نمیکنند.
اگرچه روی کاپوت بارقههایی از پرفورمنس به چشم میخورد اما در واقع نسخهی کوپه خیلی تیزتر از سدان نیست. فرمان خودرو توزیع وزن خوبی داشته و دقیق است اما ازآنجاییکه مدل کوپه سنگینتر است، احساس میشود در پیچها چابکی کمتری دارد. تفاوتها کوچک است اما انتظار تفاوت عملکرد بیشتری از این کوپهی خوشترکیب را داشتیم.
اما در سفرهای طولانی است که E کلاس کوپه میدرخشد. ما این خودرو را با فنرهای استاندارد و هم با سیستم تعلیق بادی سفارشی تست کردیم و باید گفت هر دوی تنظیمات در سرعتهای بالا بسیار مناسب هستند و پستیوبلندیهای مسیر را به خوبی خنثی میکنند. در سرعتهای پایین سیستم تعلیق بادی بسیار بهتر است. نسخهی استاندارد در راههای ناهموار اسپانیا کمی خشن عمل میکند؛ اما باید گفت با این قیمت خودروهای زیادی نیستند که بتوانند از نظر راحتی با E کلاس کوپه برابری کنند.
علیرغم مصرف سوخت کم، عملکرد خودرو برجسته است. پرفورمنس خودرو اگرچه باعث میخکوب شدنتان نمیشود اما شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت خودرو در 7.4 ثانیه ثبت شده و گشتاور 400 نیوتون متری مدل 220d به این معنی است که برای ایجاد هیجان قدرت کافی را دارد. از نظر سبقتگیری در بزرگراهها نیز شاهد عملکرد خوبی هستیم و گیربکس نرم 9 سرعته اتوماتیک تعویضهای سریعی دارد.
همچنین صندوقعقب 425 لیتری خودرو در سفرهای طولانی پاسخگوی نیازهای ضروری است. هرچند، اگرچه سرنشینان عقب فضای پای اضافی خودرو را تحسین خواهند کرد اما به دلیل سقف شیبدار، در سفرهای طولانی ممکن است گردن سرنشینان کمی درد داشته باشد.
یک مزیت خودروی حاضر در تست این است که اگر دنبال کوپهای لوکس با بهای حدود 40 هزار پوند هستید، E کلاس کوپه در حقیقت رقیب مستقیمی ندارد. شما میتوانید آئودی A5 کوچکتر را بخرید اما مرسدس E کلاس کوپه راحتتر، زیباتر و حتی کممصرفتر از آئودی است.
مرسدس E کلاس کوپه در اولین تست صورت گرفته نظرات مثبتی را از جانب ما دریافت میکند و درست همانند برادر سدان خودرو از کابینی فوقالعاده و سواری خوبی بهره میبرد. اگرچه تمرکز بیشتر روی راحتی به معنی عدم اسپورت بودن زیاد است اما خودروی موردبحث یک کروزر فوقالعاده بوده و هیجان مناسبی نیز دارد. پیشرانهی 2 لیتری استفاده شده در این خودرو اقتصادی و قوی بوده و بهترین انتخاب برای اکثر خریداران به شمار میرود.
مشخصات مرسدس E کلاس 220d Coupe AMG Line
قیمت: 40135 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربودیزل
قدرت/گشتاور: 191 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 4 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress