بازگشت آلپاین… سرانجام آلپاین A110 رسماً معرفی شد

بازگشت آلپاین… سرانجام آلپاین A110 رسماً معرفی شد

پس از انتشار تیزرهای فراوان در مدت‌زمانی طولانی و معرفی دو کانسپت بنام‌های Celebration و Vision، سرانجام آلپاین A110 رسماً معرفی شد. همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید، شرکت آلپاین یک خودروساز فرانسوی بود که فعالیت خود را از سال 1955 آغاز کرد. این شرکت به ساخت خودروهای اسپرت می‌پرداخت که همگی از نوع موتورعقب بودند. آلپاین برای ساخت خودروهای خود از پلت‌فرم، پیشرانه و دیگر متعلقات فنی رنو استفاده می‌کرد و نخستین محصول خود را با نام A106 در سال 1955 معرفی کرد که بر اساس رنو 4CV ساخته شده بود؛ اما معروف‌ترین محصول آلپاین A110 نام داشت که در سال 1961 معرفی شد. این خودرو هم مانند دیگر ساخته‌های آلپاین از پیشرانهٔ رنو استفاده می‌کرد و تولید آن تا سال 1977 ادامه داشت.

Alpine A110 1972
Alpine A110 1972

سپس شرکت آلپاین در سال 1973 توسط رنو خریداری شد اما همچنان به فعالیت خود به‌عنوان یک زیر برند یا زیرمجموعهٔ رنو ادامه داد تا اینکه سرانجام با توقف تولید آخرین محصولش بنام A610 در سال 1995، فعالیت آلپاین به‌طور کامل خاتمه یافت؛ اما چند وقت پیش رنو اعلام کرد که برنامه‌هایی جهت احیای برند آلپاین دارد و بدین منظور کانسپت‌هایی هم رونمایی کرد که نام آن‌ها در بالا ذکر شد تا اینکه حالا آلپاین رسماً بازگشته است. رنو در این خودرو دوباره نام خاطره‌انگیز A110 را احیا کرده و طراحی آن نیز به‌صورت رترو و با نگاه به گذشته انجام شده است. این در حالی است که طراحی آن تقریباً با مدل کانسپت Vision یکسان به نظر می‌رسد.

alpine-a110-1

هرچند بدنهٔ آلپاین A110 نمایی کلاسیک داشته و به ریشه‌های خود بازگشته است اما تمامی قسمت‌های دیگر این خودرو، مدرن و جدید هستند. این ماشین بر روی یک پلت‌فرم جدید از جنس آلومینیوم فشرده ساخته شده است و در قسمت عقبی آن نیز یک دیفیوزر تعبیه شده است تا بدون نیاز به نصب اسپویلر، آئرودینامیک خودرو بهبود یابد. رنو همچنین در A110 به پایین نگه‌داشتن وزن نیز بسیار توجه داشته است به‌گونه‌ای که گفته می‌شود وزن آن تنها کمی بیشتر از 1 تن خواهد بود. به همین منظور در این کوپهٔ دیفرانسیل عقب از صندلی‌های بسیار سبک‌وزنی استفاده شده که هریک تنها 13 کیلوگرم وزن دارند.

alpine-a110-2

رنو آلپاین هنوز مشخصات فنی A110 را اعلام نکرده است اما تنها چیزی که از آن میدانیم این است که این کوپهٔ دونفرهٔ موتور وسط ظرف 4.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. گزارشاتی نشان می‌دهند که A110 مجهز به یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری بنزینی توربو است که بر اساس موتور 1.6 لیتری کلیو RS ساخته شده و ممکن است 300 اسب بخار قدرت داشته باشد؛ اما برخی گزارشات دیگر نیز نشان می‌دهند که رنو در A110 از یک پیشرانهٔ 2 لیتری کاملاً جدید استفاده کرده است که پیش‌بینی می‌شود در مگان RS جدید هم بکار گرفته شود.

alpine-a110-3

جزئیات کامل آلپاین A110 در تاریخ 7 مارس (17 اسفند) مشخص خواهد شد یعنی زمانی که رسماً اولین نمایش عمومی آن در نمایشگاه ژنو صورت خواهد گرفت. فروش این کوپهٔ اسپرت نیز تا قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد تا اولین محصول تولیدی آلپاین پس از 22 سال به بازار عرضه گردد. آلپاین A110 با قیمتی از 55 هزار یورو در خانه‌اش فرانسه بفروش خواهد رسید و رقیب مستقیمی برای پورشه کیمن، آلفارومئو 4C خواهد بود. آلپاین از هم‌اکنون سفارشات برای خرید A110 را با پیش‌پرداخت 2 هزار یورو می‌پذیرد.

alpine-a110-4

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *