سال 2003 کمپانی معظم نیسان اقدام به معرفی و عرضه ی نسل جدیدی از SUV های سایز متوسط خود با برند اینفینیتی و نام تجاری FX کرد . از آن سال تاکنون فروش بالای این مدل ، سود کلانی را به سوی خزانه کارخانه اینفینیتی ، زیر مجموعه ی لوکس ساز نیسان ، روانه کرده است . نسل اول FX که در دو تیپ FX35 و FX45 عرضه می شد ، در سال 2006 مورد بهینه سازی ( FACE LIFT ) قرار گرفت و در سال 2008 نسل جدید FX با طرحی کاملاً متحول شده و در تیپ ها و آپشن های مختلف به عنوان مدل 2009 به دوستداران معرفی شد . طبق هماهنگی های صورت گرفته ، به تازگی این فرصت نصیبم شد تا ملاقاتی با این خودرو داشته باشم.
اینفینیتی مورد نظر مدل 2009 بوده که از نظر ظاهری در مقابل رقیبانش همچون BMW X3 ، LEXUS RX350 و NISSAN MURANO از طراحی بسیا جذاب، شیک و پویا بهره مند است. کاپوت کشیده و بدنه عظلانی اینفینیتی وجه تمایز این خودرو در برابر رقبای دیگر است.
این FX35 نسل دوم است که با حجم پردازی خیره کننده ، علاوه بر ماهیچه سازی مناسب ، زیبایی و جلوه ی بصری طرح را دو چندان می کند . مه شکن های کناری بر روی سپر هر دو اینفینیتی ، با یاری لامپ های زنون چراغ های اصلی ، چشمان تیزبین این مدل ها را شکل می دهد . شاسی بلند های اینفینیتی ذاتاً دارای روحی اسپورت و قالبی مناسب با همین خصوصیت هستند . بدون اغراق می توان گفت همه ی نسل های FX35 یک سروگردن از رقیبان خود بالا ترند.
گذر شاسی بلند اینفینیتی از کنار خود ، خودرویی اسپورت با طرحی کاملا متفاوت که بدون هیچ شکی هر بیننده ای را مجذوب خود می کند ، در ذهن خود پردازش می کنید چون در نمای جانبی به لطف همان خصوصیاتی که ذکر کردم ؛ با توده هایی زیبا از فلزات و طرح های رنگین روبرو هستیم ، که فرم دهی تحسین برانگیز طرح ، اوج لطافت در کمال خشونت را به رخ می کشد، اما برخی تغییرات جزئی و هرچند کوچک ، به وضوح بیانگر این نکته اند که سازنده سعی در بالا بردن هرچه بیشتر وجهه اسپورت FX دارد . هواکش های جانبی روی گلگیرها ، چراغ راهنمای کوچک روی گلگیرهای جلو و رینگ های پنج پره اسپورت ، این گفته را تصدیق می کنند . رینگ اسپورت های آلومینیمی 20 اینچی ، هماهنگی بی نظیری با طرح کلی خودروها دارند .
به قسمت عقب خودرو نگاهی می اندازیم . هر دو طرح ؛ زیبا ، هماهنگ و جذاب هستند .برای مثال آرم براق اینفینیتی که همچون سمبلی درخشان خودنمایی می کند و کاسه چراغ های برجسته ای که چیدمان LED متفاوتی را به نمایش می گذارد و با طلق قرمز رنگ جلوه ای مدرن ایفا می کند و فرم شیشه ی عقب ، برجسته شدن درب عقب ، سپر های عضلانی تر و …
FX35 مورد نظر شامل تغییراتیی بود که با مدل های اصلی کمی متفاوت به نظر میرسید، اول آن که کیت اگزوز این ماشین عوض شده بود و از این حیث صدای بسیار زیبا و طنین انداز رو ایجاد میکرد و قسمت زیر سپر، دور گلگیر و قسمت رکاب این خودرو با رنگ نارنجی تزئین شده بود که با رنگ مشکی بدنه، ظاهری متمایز از اینفیتی های دیگر را دارا بود.
همانطور که گفته شد ؛ شاسی بلند های اینفینیتی ذاتی اسپورت گونه دارند . در داخل اتاق این نکته به وضوح قابل مشاهده است . پدال های آلومینیمی اسپورت ، در این راستا مورد استفاده قرار گرفته اند . کلید ها در جای مناسب خود نصب شده اند و به راحتی آماده به کارند . کلید های سیستم تهویه مطبوع ، روشنایی داخل کابین ، تنظیم نوع رانندگی و . . . در کنار سیستم صوتی پیشرفته BOSS که شامل : 11 بلندگو و 2 ساب ووفر در سراسر کابین و CD CHANGER شش خشابه با قابلیت خواندن فایل های MP3 می شود ، در یک مجموعه ی مربع شکل در مرکز داشبورد جا خشک کرده اند . ساعت گرانقیمت آنالوگ با مارک INFINITI نیز ، در زیر این مجموعه، به فضای کابین حال و هوای لوکس بودن می دهد .
صندلی ها بسیار راحت هستند و طراحی مناسب ستون ها ، وسعت دید کاملی را در تمام زوایا به معرض نمایش می گذارد و تنها در قسمت عقب با کاهش دید روبرو هستیم ، از این رو برای سهولت پارک کردن با اینفینیتی از سیستم کمک پارک با چهار دوربین در چهار سوی خودروها استفاده شده است که با کمک خطوط نمایشی و فاصله سنج کارآمد که تصاویر را در مانیتور به وضوح نشان می دهد ، پارک کردن خودرو را به اوج راحتی می رساند . کروز کنترل ، سیستم ورود بدون کلید ، سیستم تهویه اتوماتیک مجزا ، چراغ های مه شکن ، تنظیم اتوماتیک صندلی ها ، آینه ها و شیشه ها ، برف پاک کن های مجهز به سنسور باران ، فرمان تمام هیدرولیک تلسکوپی و سانروف برقی ، برخی از تجهیزات استاندارد این نسل FX35 هستند
در قسمت عقب همان لوکس بودن جلو حکم فرماست. سیستم DVD مجزا در قسمت عقب و سوکت برق 12 ولت، از برخی امکانات رفاهی سرنشینان عقب است که در این قسمت دو عدد مانیتور در پشتی سر صندلی های جلو برای رفاه بیشتر سرنشینان عقب بنا به درخواست مالک نصب شده است.
این خودرو از موتور 6 سیلندر V شکل نیسان Z350 استفاده می کند که با 3500 CC حجم ، 303 اسب بخار قدرت را در اختیار می گذارد که برای یک خودرویی شاسی بلند با وزن کمتر از 1950 کیلوگرم ، بسیار مناسب و بجاست که طبق کاتالوگ موجود میتوانیم در مدت زمان 6.2 ثانیه میتوانیم سرعت را از 0 به 100 کیلومتر برسانیم.
در پایان جا داره از حمزه کمال پور جهت هماهنگی برنامه گزارش و از مالک خودرو جناب آقای محسن میرزایی و تشکری از دوست خوبم سورج رکن آبادی بابت عکس برداری و ادیت تصاویر و سایر دوستان که در این گزارش ما رو همراهی کردن، آقایان میلاد شادروان، ایمان کشتکارو آرمان فرج پور تشکر کنم و باید تشکری داشته باشم از مدیریت محترم هتل پارس کرمان (آقای وهاب زاده، مدیر داخلی و آقای قاسمیان، مدیر کل مجموعه) که این اجازه رو به ما دادن تا ساعتی از این مکان جهت عکس برداری از این خودرو استفاده کنیم.
قسمتی از مطالب برگرفته از نوشته های دوست خوبمآقایفرشاد سجادیان بوده است.