شاید فکر کنید آئرودینامیکترین خودروهای بازار سوپراسپرتها باشند اما اشتباه میکنید. هرچند که ممکن است خودروسازان زمان و انرژی بسیار زیادی را برای طراحی آئرودینامیک سوپراسپرتهای خود در تونل باد صرف کنند و شبیهسازی سیالات و محاسبات دینامیکی زیادی انجام دهند اما باید داونفورس و هوا رسانی به سیستم خنککنندهٔ پیشرانه را هم در نظر داشته باشند. از سوی دیگر بسیاری از خودروهای امروزی نیز فرم کاملاً آئرودینامیکی ندارند. البته خودروهای هیبریدی و الکتریکی مانند فولکسواگن XL1، تسلا مدل S و تویوتا پریوس تقریباً آئرودینامیک مناسبی دارند اما اوضاع در سدانهای لوکس بزرگ اینگونه نیست.
فرم کشیده و تأکید بر سواری راحت موجب میشود که این قبیل خودروها در بیرون دارای بدنهای با خطوط تیز و اشکال عمودی باشند اما یک طراح تلاش کرده یک لیموزین لوکس کاملاً آئرودینامیک طراحی کند. او «Roman Egorov» نام دارد که در بهعنوان یک طراح خودرو در سیتروئن کار میکند. همچنین او قبلاً در بامو کارآموزی کرده اما برای پایاننامهٔ مدرک کارشناسی ارشد خود این طرح را بهعنوان یک لیموزین لوکس مرسدس بنز ارائه کرده است.
ایدهٔ Egorov در این خودرو، طراحی یک لیموزین جعبهای شکل سنتی اما با فرمی کاملاً آئرودینامیک بوده است. برای رسیدن به این هدف، او برخی فوتوفنها و ویژگیهای بکار رفته در خودروهای مسابقهای پروتوتایپ و همینطور سوپراسپرتها را قرض گرفته است درحالیکه در این سدان لوکس نیازی با داونفورس و خنککنندههای زیاد نبوده است.
طراحی این خودرو بدین صورت انجام گرفته که کانالهای هوایی از جلوپنجره آغاز شده، از روی کاپوت و سقف عبور کرده و نهایتاً با فرمی کاملاً آئرودینامیک به شیشهٔ عقب میرسد. همچنین به نظر میرسد آئرودینامیک قسمت زیرین خودرو نیز نقش مهمی در حفظ جریان هوای روان و بدون آشفتگی بازی میکند. در کل این طرح فوقالعاده میتواند خودروهای لوکس آینده را تحت تأثیر قرار دهد. چه محصولات مرسدس بنز چه ساختههای برند DS سیتروئن.