نسل پنجم فورد اکسپلورر در سال 2010 و به عنوان مدل 2011 میلادی به بازار آمد. در مدل 2012،فورد برای مشتریانش یک پیشرانه چهارسیلندر توربو را بصورت سفارشی مهیا کرده که گفته میشود کارایی آن در حد و اندازههای موتورهای شش سیلندر اما با مصرفی همانند موتورهای چهارسیلندر است . . . .
درون کابین اکسپلورر فضایی برای قرارگیری هفتسرنشین مهیا شده که البته ردیف سوم آن به جاداری سایر رقیبانش نیست. برای ردیف دوم نیز فورد برای اولینبار در تاریخ خود (و به اعتقاد کارشناسان برای نخستینبار در جهان) از کمربندهای ایربگدار بصورت استاندارد بهره گرفته که میتوانند ایمنی هرچه بیشتر سرنشینان و علیالخصوص کودکان را تضمین کنند.
همچنین میتوان سیستم پارکدوبل اتومات را نیز با مبلغی در حدود 700دلار سفارش داد. ایربگ هر سه ردیف به همراه ایربگ پردهای و ایربگهای زانو برای ردیف جلو، کروز کنترل هوشمند، کنترل پایداری، کنترل کشش، صندلی شش حالته برقی راننده، نشانگر فشار باد تایرها، صندلیهای جمعشونده ردیف دوم و سوم، فرمان الکتریکی، سیستم پخش با شش اسپیکر و با ورودی AUX، پاور ویندوز و خروجی برق 12 ولت برای هر سه ردیف ازجمله امکانات استاندارد این خودروست.
پیشرانهای که برای این شاسیبلند 2067 کیلوگرمی درنظر گرفته شده، علاوهبر موتور چهارسیلندر 2.0 لیتری اکوبوست (EcoBoost)، یک موتور 3.5 لیتری V6 است که توانایی تولید 290 اسببخار قدرت در 6500rpm و 345 نیوتنمتر گشتاور در 4000rpm را دارد. گیربکش شش سرعته تیپترونیک نیز نیروی تولیدی موتور را به چرخهای جلویی خودرو منتقل میکند.
مصرف شهری این پیشرانه 13 لیتر و مصرف جادهای آن 9.4 لیتر و حجم باک بنزین آن نیز 70 لیتر است. فورد اکسپلورر با رینگهای 17 اینچی فولادی و تایرهای 245 میلیمتری خود، حداکثر ظرفیت کششی معادل 2226 کیلوگرم را داراست.قیمت مدلهای 2012 این خودرو در سه تیپ استاندارد، XLT و Limited به ترتیب معادل 28,280 دلار، 32,000 دلار و نهایتا 37,800 دلار است. ضمن سپاس فراوان از CARCCX شما را به دیدن تصاویر این خودروی گذرموقت دعوت میکنیم.