اختصاصی از نمایشگاه لسآنجلس: اگر به تاریخچه شورولت اسپارک مراجعه کنیم خواهیم دید که نسل اول این خودرو همان ماتیزهای خودمان است که در سالهای دور تحت برند دوو در کشورمان عرضه میشد؛ حال شورولت بعد از ارائه نسلهای اول و دوم این خودرو، به نسل سوم آن نیز رسیده. افسوس که دیگر در جادههایمان آن را نخواهیم دید . . .
اسپارک در بازارهای مختلف جهان با هزار و یک نام دیگر هم شناخته میشود؛ پس اجازه دهید با همین نام متداول بحثمان را ادامه دهیم.
اسپارک که به لحاظ اندازه، چیزی در حدود ۲ فوت کوچکتر از شورولت سونیک بوده، کلاس هاچبکها را ترک کرده و به گروه کامپکتهای شهری رسیده است. پیشرانهای که بر روی این خودروی ۱۰۳۰ کیلوگرمی نصب شده، چهارسیلندر ۱/۲ لیتری است که میتواند ۸۵ اسببخار را به همراه ۱۱۱ نیوتنمتر را به چرخهای جلو منتقل کند. شتاب صفرتاصد آن ۱۲/۱ ثانیه و حداکثر سرعتش تا ۱۶۵ کیلومتر برساعت نیز افزایش خواهد یافت.