در ژوئن 2015، انتشار چندین تصویر در حال ساخت از یکی از محصولات جدید Honda/Acura، باعث جرقه شروع شایعات درمورد S2000 شد. کمی بعد در همان سال، مدیران هوندا در مصاحبه ای با مجله Auto Express از برنامه Honda برای ساخت یک خودرو اسپرت در سال 2018 خبر دادند.
نشانه دیگر بازگشت S2000 این است که در جولای 2015، هوندا در Mountain View Research Park in California تصویر خودرویی با طراحی مشابه با آنچه که در تصاویر می بینید نمایش داده بود و حالا مشخص شده که این تصاویر مربوط به نسل جدید S2000 هستند.
با نزدیک شدن روز نمایش، در گزارشی از مجله ژاپنی Holiday Auto، نوشته شد که لازم است S2000 بیاید و شکاف بین S660 کوچک و NSX بزرگ را پر کند.
ظاهرا از این خودرو در سال 2018 هنگامیکه هوندا 70 سالگی خود را جشن میگیرد، رونمایی خواهد شد. جالب است که این رویداد در واقع همزمان با گذشت بیست سال از تولید اولین سری S2000 اتفاق می افتد.
این خودرو به موتور بنزینی 2.0 لیتری توربوشارژ مشابه با پیشرانه Civic Type R مجهز است و گویا از یک سیستم انتقال قدرت بسیار جالب و یک “شاسی منحصر بفرد ” نیز بهرهمی برد.
یک موتور بنزینی توربوشارژ جدید، قلب S2000 جدید هوندا را تشکیل می دهد و گفته می شود از یک سوپر شارژر الکتریکی استفاده می کند که این باعث می شود در مقایسه با یک موتور biturbo معمولی هم کاهش مصرف سوخت داشته باشد و هم در عین حال عملا تاخیر توربو را حذف کند.
اعتقاد بر این است که این تکنولوژی از جهات بسیاری شبیه به سیستم میتسوبیشی است و قدرتکلی بیش از 320 اسب بخار ( 238 کیلووات ) از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوبل کلاچ به سمت چرخ های عقب هدایت می شود. اما متاسفانه تاکنون حتی یک کلمه هم درمورد گیربکس دستی ( غیر اتوماتیک ) عنوان نشده است و کمی بعید به نظر می رسد که شاهد استفاده از چنین گیربکسی در مدل اسپرت هوندا باشیم.
انتظار می رود نسل سوم هوندا S2000 در سپتامبر 2018 در نمایشگاه خودرو پاریسو یا کمی بعد از آن در همان سال درنمایشگاه خودرو لوس آنجلس با قیمتی در حدود 50،000دلار عرضه شود.
تمام این ها درحالیست که نسل اولیه هوندا S2000 به عنوان یک رودستر چالاک و بسیار جذاب، مورد توجه بسیاری از نشریات خودرو در سرتاسر جهان واقع شده بود اما باید منتظر ماند و دید که این نسل جدید می تواند راه پدر مغرور خود را دنبال کند یا به نابودگر یک افسانه ژاپنی مبدل می شود.