سال ۲۰۱۵ برای گروه خودروسازی فولکس واگن سال سختی از نظر مالی بود اما این کمپانی توانست در سال ۲۰۱۶ خود را احیا کرده و دوباره به سود آوری برسد.
بیشتر سود فولکس واگن به پورشه نسبت داده می شود که در سال گذشته فروش بسیار بالایی را تجربه کرده است و موفق شد ۲۳۸ هزار دستگاه خودرو را در سرتاسر جهان به فروش برساند و به سود ۴.۱ میلیارد دلار دست پیدا کند که این رقم در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.
بر اساس آماری که بلومبرگ منتشر کرده است، پورشه به طور متوسط از هر خودرویی که به فروش می رساند ۱۷ هزار ۲۵۰ دلار سود می کند. چنین رقمی پورشه را با اختلاف زیادی در جایگاهی بالاتر از دو رقیب هموطنش یعنی دایملر و بی ام و قرار می دهد که در سال گذشته آنها به زحمت توانسته اند ۵ هزار دلار از هر خودرو سود کنند.
به این ترتیب پورشه در جایگاه نخست در بین خودروسازان رقیب خود قرار دارد، به خصوص اینکه تعداد خودروی فروخته شده توسط پورشه نیز در مقایسه با مرسدس و بی ام و بسیار کمتر بوده و این خودروساز با برخی از دردسرهایی که خاص بودن خودروهای اسپرت به همراه دارند نیز مواجه نبوده و به نوعی می توان گفت که از نظر سود آوری، پورشه در مکانی مابین سوپر اسپرت سازان و رقبای آلمانی خود قرار گرفته است.
برای مقایسه باید اشاره کنیم که سود عملیاتی کمپانی فراری از فروش هر دستگاه خودرو به رقمی در حدود ۹۰ هزار دلار می رسد اما این در حالی است که این خودروساز تنها ۸ هزار دستگاه خودرو را در هر سال به فروش می رساند و بخشی از سود این کمپانی نیز از طریق مراکز تفریحی، فروش موتور و فروش لوازمی با برند فراری (همانند ساعت، لباس و قطعات جانبی خودرو و …) تامین می شود.
سود عملیاتی پورشه برای هر خودرو به طور متوسط عددی بالاتر از ۹۹ هزار دلار است که برای درک بهتر این مبلغ باید به لیست بلند آپشن های این خودرو قیمت آنها توجه کنید.
برای مثال قیمت پایه مدل ماکان از رقمی در کمتر از ۵۰ هزار دلار آغاز می شود. سفارش پوشش چرم طبیعی برای صندلی ها در این خودرو که با نام اسپرسو شناخته می شود.
رقمی در حدود ۵ هزار دلار را به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد و رنگ آمیزی سفارشی بدنه نیز حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دلار هزینه دارد. در حال حاضر این شاسی بلند کوچک به تنهایی حدود ۴۰ درصد از فروش کمپانی را به خود اختصاص داده است.