آخر و عاقبت مسابقه غیرقانونی ب‌ام‌و M3 V10 و فولکس‌واگن گلف V10

آخر و عاقبت مسابقه غیرقانونی ب‌ام‌و M3 V10 و فولکس‌واگن گلف V10

مسابقه‌ی غیرقانونی دو خودرو با قدرت زیاد در جاده‌های عمومی همیشه ایده‌ی بدی بوده است.

فولکس‌واگن و ب‌ام‌و نسخه‌های پرفورمنس سری 3 E36 و گلف نسل چهار را ارائه کرده‌اند. درحالی‌که M3 در خارج از آمریکا با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.2 لیتری 316 اسب بخاری عرضه شده، گلف R32 از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.2 لیتری 237 اسب بخاری سود برده است.

maxresdefault

نیازی به گفتن نیست که هر دو خودرو کارایی بیشتری نسبت به مدل‌های پایه دارند و مهندسانی که این دو خودرو را ساخته‌اند علاقه‌ای نداشته‌اند که قدرت آن‌ها از همین مقداری که هست بیشتر باشد. بااین‌وجود دو خودرو که در این مسابقه‌ی خیابانی غیرقانونی شرکت کرده‌اند از پیشرانه‌های 10 سیلندر استفاده می‌کنند.

طبق گفته‌های GT Speed گلف به لطف استفاده از پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5 لیتری توئین توربو قدرت 1300 اسب بخاری را به هر چهار چرخ می‌فرستد درحالی‌که M3 پیشرانه‌ی 10 سیلندر برادر بزرگ‌تر M5 E60 را با تزریق نیتروژن قرض گرفته است.

خب مهم‌ترین مشکل این است که قدرت زیاد پیشرانه‌ی این دو خودرو با سیستم‌های الکتریکی مدرنی چون کنترل پایداری و کشش مهار نشده است. ازآنجایی‌که نصب این سیستم‌ها می‌تواند زمان‌بر، پیچیده و گران باشد بنابراین اکثر افراد به منظور کنترل هیولای خفته در زیر کاپوت به مهارت‌های خود اعتماد می‌کنند.

این موضوع در خودروی چهار چرخ محرکی چون گلف جای نگرانی ندارد اما وقتی از خودروی دیفرانسیل عقب قدیمی ب‌ام‌و صحبت می‌کنیم موضوع کمی جدی‌تر می‌شود. حتی قدرت 250 اسب بخاری نیز در زمان این خودرو زیاد بوده و نیازی به گفتن نیست که 500 اسب بخار به علاوه‌ی نیتروژن چقدر زیاد است.

تصاویر منتشر شده از این مسابقه‌ی غیرقانونی در کوزوو نشان می‌دهد که یک لحظه غفلت از قدرت زیاد و نبود سیستم‌های کنترل پایداری چه حادثه‌ای را پیش می‌آورد. نتیجه‌ی این مسابقه چندان جذاب نیست اما خوشبختانه ب‌ام‌و مورد بحث دارای میله‌های ضد لغزش بوده و راننده توانسته از جراحت‌های زیاد و شاید مرگ سبقت بگیرد!

[دانلود ویدئو]

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *