آئودی به دیگر خودروسازان همچون DS، Faraday Future، جگوار، ماهیندرا، NextEV و رنو خواهد پیوست تا در چهارمین فصل این رقابت ها حاضر شود. حتی بی ام و هم علاقه مند به شرکت در این رقابت ها شده است و احتمالا تیم خود را راهی این رقابت ها خواهد کرد.
در واقع رقابت های فرمول E بستر مناسبی برای توسعه خودروهای تمام الکتریکی فراهم کرده است.
آئودی سابقه بسیار خوب و طولانی در زمینه رقابت های موتوراسپرت دارد و از خودروهای چهارچرخ متحرک رالی گرفته تا سیستم تزریق مستقیم سوخت و موتورهای دیزلی با عملکرد بالا را در رقابت های استقامت توسعه داده و در محصولاتغیر مسابقه ایبه کار گرفتهاست.
طبق صحبت های رئیس بخش R&D این شرکت، از هر 4 مدل آئودی در سال 2025 باید یک مدل تمام برقی باشد.
او می افزوید، حضور آئودی در این رقابت ها یک حرکت منطقی خواهد بود زیرا به این بخش کمک های فراوانی خواهد کرد. گرچه در گذشته آئودی حضور مشترکی با تیم ABT داشته است و این تیم هم از رانندگان آئودی و هم از امکانات بخش موتوراسپرت کارخانه آئودی استفاده می کرده است.
در واقع به نظر می رسد که آئودی در کنار جنبه های فنی به تبلیغات برند خود به عنوان یکی از سازندگان شاخص خودروهای برقی سریع و قابل اعتماد از طریق حضور در این مسابقات امیدوار است.
رقابت های فرمول E را می توان نسخه تمام برقی رقابت های فرمول 1 دانست، با این تفاوت که پیست این گونه خودرو ها، خیابان های شهری است و هر رقابت آن در کشور متفاوتی برگزار می شود.
از مشخصات این خودروها می توان به شاسی و باتری برابر بین همه تیم ها اشاره کرد، البته هر تیمی می تواند موتور الکتریکی متفاوتی برای خود برگزیند، در آینده هر تیمی می تواند خودرو خود را به باتری اختصاصی خود مجهز کند.
گرچه با این حرکت دیگر شاهد حضور آئودی در رقابت های فرمول یک نخواهیم بود و احتمالا پرونده حضور آئودی در رقابت های فرمول یک برای همیشه بسته خواهد شد.
البته احتمال آن هم می رود که شرکت فولکس واگن آلمان با دیگر خودروسازان زیر مجموعه اش همچون پورشه یا لامبورگینی در این رقابت ها حضور پیدا کنند.