بعد از معرفی نسخه های GTS ، تایم اتک و همچنین GTS-R حال نوبت به چهارمین عضو خانواده SRT وایپر رسیده؛ خودرویی با نام GT3-R که فقط و فقط در پیست ها می توان آنرا دید . . .
GT3-R با همکاری مشترک کمپانی آمریکاییRiley Technologies که هم خودروهای مسابقه ای تولید میکند و هم در مسابقات شرکت می کند، ساخته شده است. مهندسین برای این خودرو از پلتفرم ارتقا یافته GTS-R که سال گذشته میلادی توسط SRT برای شرکت در مسابقات 24 ساعته لمانز (در کلاس GTE Pro)و همچنین مسابقات لمانز آمریکا (ALMS) معرفی شد، استفاده کرده اند؛ حاصل کارشان به ساخت خودرویی 1295 کیلوگرمی ختم شده که در بدنه و کیت بدنه آن چیزی به جز فیبرکربن و فایبرگلاس و کولار (Kevlar) نمیتوان دید.
ویژگی های مهم GT3-R را باید در اسپلیتر زیر سپر جلو، دیفیوزر و باله قابل تنظیم عقب و همچنین تعلیق چهار حالته آن دانست؛ هرچند تصاویر کابین منتشر نشده اما SRT به مشتریانش قول داده که درون کابین به جز رول بار بدنه، سیستم ضدحریق و صندلی مسابقه ای با کمربند شش نقطه ای چیز دیگری نمی بینند!
به سراغ پیشرانه GT3-R برویم که همان موتور 8.4 لیتری V10 است اما باقدرت 680 اسب بخار و گشتاور 868 نیوتن متر که نسبت به مدل های استاندارد SRT وایپر به ترتیب 40 اسب بخار و 55 نیوتن متر بیشتر دارند؛ گیربکس آن نیز از نوع شش سرعتی ترتیبیXtrac است.
هم اکنون سفارش GT3-R با قیمت حدودی459,000 دلار آغاز شده که البته تحویل آن در اواخر پاییز 92 خواهد بود؛ مشتریان با این خودرو اجازه حضور در مسابقات مختلفی از جمله،FIA GT3 و USCR GT Daytona و مسابقات بین المللی پیرلی جی تی و … را خواهند داشت.