مدت زمان زیادی است که چری درحال انجام تست های جاده ای برای عرضه لوکس ترین محصول خود در بازار چین است؛ محصولی که از آن به عنوان « طراحی آلمانی ، تکنولوژی ژاپنی » یاد می شود . . .
اما داستان این خودرو به سال 2007 میلادی باز می گردد که طی آن چری زیرمجموعه جدید خود را با نامChery Quantum در چین تاسیس کرد که البته در سال 2011 نام این کمپانی بهQoros Auto تغییر یافت. سرمایه تاسیس این شرکت ابتدا بصورت 55 به 45 میان دو شرکت چری و شرکت ILCO ؛ بزرگترین شرکت سهامی هولدینگ اسرائیل؛ تقسیم شد اما در سال 2009 این نسبت تبدیل به 50:50 شد و عملا مالکیت آن از دستان چری بیرون آمد.
بعد از معرفی سدانQoros که هم اکنون با کد CF11 شناخته می شود، نسخه های هاچ بک (CF14)، ون (CF16) و شاسی بلند (CF1X) آن نیز تا قبل از 2018 راهی بازار خواهند شد. برای پیشرانهQoros نیز فعلا به غیر از موتور 1.6 لیتری بنزینی، موتورهای 1.4 و 1.6 و 2.0 لیتری توربو دیزلی نیز درنظر گرفته شده است. این خودرو قرارست مارس 2013 و در نمایشگاه ژنو رسما رونمایی شود. چری نیز امیدوار است برند جدید Qoros Autoبا تولید سالیانه 150 هزار دستگاه بتواند تا سال 2016 بیش از 40 درصد تولیدات Qoros را به بازرهای جهانی و علی الخصوص اروپای غربی صادر کند.
گفتنی است کلمه Qoros از حرف “Q”به عنوانQuality و همچنین کلمه یونانی“khoros” (یاChorus در انگلیسی) گرفته شده است.