EPA بهتازگی اعداد و ارقام مربوط به مصرف سوخت نسل جدید فورد GT را منتشر کرد.
گرچه کسی که نزدیک به 450 هزار دلار برای خرید یکی از خودروهای کمیاب دنیا میپردازد عملاً اهمیتی برای مقدار بنزین مصرفی آن قائل نیست، اما این مسأله ارگانهای رسمی را از انجام مسئولیت خود خلع نمیکند.
GT جدید در یکصد کیلومتر مسافت شهری، جادهای و ترکیبی به ترتیب 21.3، 13 و 16.8 لیتر بنزین میسوزاند. در مقام مقایسه، مصرف آن نسبت به نسل پیشین (مدل 2005-به ترتیب 19.5، 12.3 و 16.8 لیتر در یکصد کیلومتر) اندکی بیشتر شده است. واقعاً جای سوال و تعجب دارد که چرا مدل جدید با وجود استفاده از فناوری بسیار پیشرفتهتر در بحث بازدهی بنزین پایینتر از پدر خود قرار میگیرد!
همچنان که مطلع هستید، زیر کاپوت مدل 2017 بلوک 3.5 لیتری اِکوبوست (!) شش سیلندر V شکل 600 اسب بخاری به همراه جعبهدنده هفت سرعته دو کلاچه خودکار قرار گرفته که در مقایسه با نمونه 8 سیلندر 5.4 لیتری 550 اسب بخاری و 678 نیوتونمتری مدل پیشین کوچکتر و درعینحال پربازدهتر است.
اگر نگاهی به اعداد و ارقام (شهر/جاده) بعضی از رقبای GT در بازار بیندازیم به نتایج ذیل میرسیم.
مصرف سوخت شهری | مصرف سوخت در جاده | |
لامبورگینی اونتادور LP740-4 | 23.5 | 14.7 |
فِراری 488 GTB | 15.6 | 10.6 |
مکلارن 650S | 14.7 | 10.6 |
آکیورا NSX مدل 2017 | 11.2 | 10.6 |
فورد GT | 21.3 | 13 |
همانطور که میبینید جدای از NSX (که در بحث مصرف سوخت بهسختی شکست میخورد)، تنها آونتادور LP740-4 اشتهای بیشتری داشته و بقیه معقولتر عمل میکنند.
منبع: motortrend