11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

11 ویژگی جالب‌توجه تویوتا کمری 2018

تویوتا چند روز پیش در نمایشگاه دیترویت از مدل 2018 کمری (Camry) پرده برداشت. طراحی نو، شاخصه‌های پیشرفته امنیتی، رانندگی پویا، قوای فنی تازه‌نفس، ظرفیت‌های ارتباطی گسترده و فناوری‌های سطح بالا در زمینه‌های مختلف را می‌توان بخشی از شاخصه‌های اصلی این نسل دانست. اما در میان تمامی ویژگی‌های ریزودرشت، چند مورد جالب‌توجه وجود دارد که در ذیل بدان‌ها اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید.

2018-toyota-camry-xse-v-6-front-end

طول و عرض بیشتر، ارتفاع کمتر نسل جدید بخاطر استفاده از پلتفرم TNGA در مقایسه با مدل پیشین به میزان 10 میلی‌متر طویل‌تر و 33 میلی‌متر عریض‌تر شده و ارتفاع آن 30 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. درنتیجه سقف و کاپوت نیز به ترتیب 25.4 و 38.1 اینچ پایین‌تر قرار گرفته‌ و موجب بهبود سواری و هندلینگ خودرو شده‌اند.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarters

تعبیه بازوهای کنترلی در سامانه تعلیق تمامی مدل‌ها به‌منظور ارائه تجربه سواری لذت‌بخش و فراموش نشدنی، سامانه تعلیق محور عقب تمامی مدل‌ها به بازوهای کنترلی مجهز شده تا در کنار بهبود فرمان پذیری و هندلینگ، راحتی موردنظر در سواری نیز تأمین گردد.

2018-toyota-camry-xse-v-6-engine

ادامه عرضه پیشرانه V6 برخلاف شایعاتی که تا همین چند وقت اخیر شنیده می‌شد، تویوتا عرضه مجموعه V6 را در مدل 2018 ادامه می‌دهد و قصد کنار گذاشتن آن را ندارد. بد نیست اشاره‌ای بکنم که بلوک 3.5 لیتری جدید موسوم به D-4S در کالبَد هایلندِر جدید، سیِنا و لِکسِس RX 350 به ترتیب ارقام زیر را ارائه می‌کند: 295 اسب بخار و 356.5 نیوتون‌متر؛ 296 اسب بخار و 356.5 نیوتون‌متر؛ 295 اسب بخار و 363.3 نیوتون‌متر.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-rear-three-quarter

پیشرانه پایه جدید Dynamic Force پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر پایه، نخستین عضو خانواده Dynamic Force است که از سامانه تزریق مستقیم و تزریق پورت (Port) بنزین، نسبت تراکم بالا و سامانه VVT-iE (همان VVT-i با کنترل الکترونیکی) بهره‌مند بوده و بازدهی دمایی آن 40 درصد می‌باشد. گفتنی است VVT-iE هم‌اکنون در بسیاری از پیشرانه‌های تویوتا و لکسِس وجود دارد.

2018-toyota-camry-xse-gear-knob

جعبه‌دنده هشت سرعته استاندارد جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار که هم‌اکنون در مدل‌های هایلندر، سیِنا و لِکسِس RX 350 انجام‌وظیفه می‌کند، برای تمامی مدل‌های بنزینی کمری 2018 نیز به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد. این جعبه‌دنده در دنده‌های دوم تا هشتم از قفل مستقیم (direct lock-up) استفاده می‌کند تا اتلاف توان هنگام تبدیل گشتاور به حداقل برسد، شتاب‌گیری‌ها سریع‌تر انجام شود و بازدهی توان خروجی از پیشرانه افزایش یابد.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-front-three-quarter

نسخه هایبرید قدرتمند و پربازده برای نسل جدید کمری یک نسخه هایبرید با استفاده از بلوک درون‌سوز 2.5 لیتری چهار سیلندر خطی و یک عدد موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است. برای مجموعه باتری دو گزینه لیتیوم-یون و نیکل-متال هیدرید قابل سفارش بوده و مجموع توان خروجی تحویل جعبه‌دنده CVT (به‌روزرسانی شده) می‌گردد. طبق ادعای کمپانی این نسخه نسبت به مدل پیشین قوی‌تر است و در بحث بازدهی با پریوس برابری می‌کند.

2018-toyota-camry-xse-v-6-side-profile

روح اسپورت و دوستدار طبیعت جعبه‌دنده CVT در تریم SE به حالت اسپورت مجهز شده که حالت شش دنده را مشابه‌سازی کرده و قابلیت تعویض به‌وسیله پدال‌های پشت فرمان را نیز داراست. با انتخاب این گزینه قدرت خروجی از سامانه هایبرید افزایش یافته و شتاب‌گیری‌ها سریع‌تر انجام می‌شود. درنتیجه باور عمومی موجود درباره کند بودن خودروهای هایبرید را به چالش کشیده و به‌نوعی نقض خواهد شد.

2018-toyota-camry-xse-v-6-rear-three-quarters

ظرفیت بیشتر صندوق بار به لطف بهره‌گیری از پلتفرم جدید TNGA مجموعه باتری از صندوق عقب به زیر صندلی‌های ردیف عقب منتقل شده است. درنتیجه مرکز ثقل خودرو پایین آمده و پایداری و پویایی بیشتری در رانندگی حاصل می‌شود. همچنین ظرفیت صندوق نیز افزایش یافته و فضای بیشتری برای حمل بار وجود دارد.

2018-toyota-camry-xse-v-6-interior

شاخصه‌های امنیتی فعال به‌صورت استاندارد بسته Toyota Safety Sense از مدل 2017 به بعد در فهرست موارد استاندارد قرار گرفت. برای نسل جدید هم نسخه به‌روز آن موسوم به Toyota Safety Sense P در نظر گرفته شده که کروز کنترل انطباقی، نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط حرکت، کمکی فرمان و سامانه جلوگیری از برخورد شامل هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده را در دل خود دارد.

2018-toyota-camry-xse-cabin

هدآپ دیسپلی هوشمند کمری جدید یکی از اولین سدان‌های اندازه متوسط دنیاست که هدآپ دیسپلی سفارشی داشته و حسی شبیه به کابین هدایت یک هواپیما در راننده القا می‌کند. صفحه 10 اینچی این سامانه اطلاعاتی مثل سرعت و نقشه موردنظر را روی شیشه جلو منعکس و راننده را از نگاه کردن به نمایشگر کنسول مرکزی بی‌نیاز می‌سازد.

2018-toyota-camry-hybrid-xle-center-stack-screen

ارتباطات آسان با Entune 3.0 نسخه تازه رابط کاربری Entune تویوتا امکان انجام ارتباطات بی‌سیم را فراهم می‌کند. از ظرفیت‌های آن می‌توان اطلاع‌رسانی وضعیت خودرو، استارت از راه دور، خودرویاب، قفل و باز کردن درب‌ها و … را نام برد. در مدل‌های چهار سیلندر و هایبرید، رهیابِ Scout GPS و نقشه‌های متحرک به‌صورت استاندارد در دسترس هستند. انواع شش سیلندر نیز از سامانه رهیاب پویای جدیدی سود می‌برند که قابلیت به‌روزرسانی دارد.

2018-toyota-camry-xse-interior-view

2018-toyota-camry-xse-rear-interior-seats

2018-toyota-camry-xse-interior

2018-toyota-camry-xse-front-interior-seats

2018-toyota-camry-xse-interior-dash

2018-toyota-camry-xse-interior-center-stack

2018-toyota-camry-xse-dashboard

2018-toyota-camry-xse-v-6-cockpit

2018-toyota-camry-xse-seats

2018-toyota-camry-xse-taillight-02

2018-toyota-camry-xse-tailpipe-02

2018-toyota-camry-xse-headlamp

2018-toyota-camry-xse-grille-badge

2018-toyota-camry-xse-front-end

2018-toyota-camry-xle-hybrid-rear-badge

2018-toyota-camry-xle-hybrid-taillight

2018-toyota-camry-xle-hybrid-wheels

2018-toyota-camry-xle-hybrid-rear-three-quarter

2018-toyota-camry-xle-hybrid-rear-quarter-panel

2018-toyota-camry-xle-hybrid-front-end

2018-toyota-camry-xle-hybrid-front-three-quarter

2018-toyota-camry-xle-hybrid-headlamp

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *