Auto 10 پیشرانهی برتر سال 2017 را منتشر کرده که در این میان سه قوای محرکهی الکتریکی نیز به چشم میخورند. 7 پیشرانهی باقی مانده همگی توربوشارژ هستند و تلاشهای صنعت خودرو به کاهش حجم پیشرانهها را با استفاده از توربوها و تزریق مستقیم سوخت نشان میدهند.
دیگر نشانهی تغییر این حقیقت است که برای اولین بار در طی 23 سالی که از تستهای پیشرانهها توسط Wards میگذرد هیچ پیشرانهی 8 سیلندری در لیست حاضر نیست اگرچه که پیشرانههای 6 سیلندر توربو امروزه قدرتی در حد همین پیشرانههای 8 سیلندر را ارائه میکنند.
خودروسازهای برنده در 11 ژانویه و در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017 جوایز خود را دریافت خواهند کرد.
- بامو M240i – شش سیلندر خطی 3 لیتری توربو DOHC
در رقابت امسال بامو دو پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربو داشته که بنا به اذعان Wards Auto انتخاب یکی از آن دو سخت بوده است. هرچند مدل برنده نسخهی 6 سیلندر B58 معرفی شده در سال پیش بوده که در مدل M240i قدرت 335 اسب بخاری دارد. داوران این پیشرانه را سریع و بسیار نرم توصیف کردهاند و اشاره داشتهاند که مصرف سوخت آن حتی کمتر از برخی نسخههای 4 سیلندر است.
- شورولت ولت – 4 سیلندر 1.5 لیتری DOHC/ Dual Motor EREV
پیشرانهی الکتریکی شورولت ولت محدوده حرکتی 85 کیلومتری و گشتاور 399 نیوتون متری را فراهم میکند. پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری این خودرو قدرت 101 اسبی و واحد الکتریکی نیز قدرت 149 اسب بخاری دارد. Wards Auto میگوید که نسل دوم قوای محرکهی Voltec هنوز هم یکی از خلاقانهترین سیستمهای تولید شده میباشد.
- کرایسلر پسیفیکا هیبرید – 6 سیلندر 3.6 لیتری DOHC/ Dual Motor PHEV
کرایسلر واحد الکتریکی را به مینی ون خود نیز تزریق نموده و اولین فرمول و برندهی این سگمنت را نیز به نام خود ثبت کرده است. Wards Auto میگوید: “در میان خودروهای الکتریکی شدهای که ما تست کردهایم، پسیفیکا هیبرید تجربهی رانندگی کارا و کممصرفی را بدون قربانی کردن فضای کابین و یا سواری و هندلینگ راحت ارائه کرده است.” قوای محرکهی منحصربهفرد این خودرو از یک پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری با چرخه آتکینسون و واحدی الکتریکی با برد مجموع 911 کیلومتر تشکیل یافته است.
- فورد فوکوس RS – چهار سیلندر 2.3 لیتری توربو
امسال فورد 4 پیشرانهی جدید برای محصولات خود ارائه کرده اما پیشرانهای که برنده شده نسخهی 2.3 لیتری توربوی فوکوس RS است. این پیشرانه از پس پیشرانههای 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی لینکلن کانتیننتال، 6 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست فورد F-150 و 8 سیلندر 5.2 لیتری شلبی GT350 برآمده است. این پیشرانهی آلومینیومی قدرت 350 اسب بخاری و گشتاور 474 نیوتون متری دارد.
- هوندا آکورد هیبرید – 4 سیلندر 2 لیتری DOHC/ Dual Motor HEV
تنها خودروی هیبریدی مرسوم لیست هوندا آکورد هیبریدی است که از پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری به همراه واحدی الکتریکی با مجموع قدرت 212 اسب بخار استفاده میکند. واحد الکتریکی کشش این خودرو از دور پیشرانه صفر تا 2 هزار گشتاور 314 نیوتون متری تولید میکند. پیشرانهی دوم به عنوان یک ژنراتور عمل کرده و الکتریسیته را به منظور شارژ باتری لیتیوم یونی میفرستد.
- هیوندای الانترا اکو – 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو DOHC
پیشرانهی 4 سیلندر الانترا اکو مصرفی همانند پیشرانههای هیبریدی دارد. پیشرانهی 128 اسب بخاری این خودرو قدرتمندتر احساس شده و گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه ی آن به برجستگی خودرو کمک میکند. چندین تکنولوژی جدید این خودرو Wards Auto را تحت تاثیر قرار داده که از آن جمله میتوان به منیفلد اگزوز یکپارچه داخل سرسیلندر و دو ترموستات جدا اشاره کرد.
- اینفینیتی Q50 – شش سیلندر 3 لیتری توربو DOHC
شاید حضور این پیشرانه در لیست جای تعجبی نداشته باشد. این پیشرانه قدرت 440 اسب بخاری داشته و Wards Auto پوششهای سیلندر، زمانبندی خاص سوپاپهای این پیشرانه و منیفلدهای اگزوز یکپارچه را به عنوان نقاط قوت آن ذکر کردهاند. این پیشرانه با قدرت کمتر 300 اسبی و مصرف سوخت بهتر نیز در دسترس است.
- مزدا CX-9 – چهار سیلندر 2.5 لیتری توربو DOHC
دیدن اینکه مزدا شجاعت کافی برای قرار دادن پیشرانهی 4 سیلندر 2.5 لیتری در کراس اووری 7 نفره داشته یک سورپرایز محسوب میشود. نتایج این کار بسیار شگفتانگیز بوده است. مزدا اعلام کرده این پیشرانه قدرت 227 اسبی را با سوخت معمولی و قدرت 250 اسب بخاری را با سوخت مرغوب اکتان 93 دارد.
- مرسدس بنز C300 – چهار سیلندر 2 لیتری توربو
هماکنون تعداد زیادی از پیشرانههای 4 سیلندر 2 لیتری توربو در بازار وجود دارد اما Wards Auto تحت تأثیر پیشرانهی مرسدس بنز C300 قرار گرفته است. این پیشرانه قدرت 241 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتون متری داشته که اگرچه کم به نظر میرسند اما به خوبی خودرو را به حرکت درمیآورند.
- ولوو V60 پولستار – 4 سیلندر 2 لیتری توربو/سوپرشارژر DOHC
و چه اتفاقی میافتد اگر توربو برای یک پیشرانهی 4 سیلندر کافی نباشد؟ البته که باید یک سوپرشارژر را به آن اضافه کرد. این پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو/سوپرشارژر در ولوو V60 پولستار قدرت زیاد 362 اسبی تولید میکند.