اگر قرار بود مرسدس بنز دستیابی به آمار فروش سال قبل را هدف امسال خود قرار دهد، کارکنان این شرکت می توانستند زودتر از موعد به تعطیلات رفته و کل ماه دسامبر را به گردش و تفریح مشغول شوند!
با شکل گیری زبان طراحی جدید مرسدس و ارایه محصولات مختلف بر پایه آن، برخی افراد به دلیل شباهت بسیار زیاد اتومبیل ها، این کمپانی را مورد انتقاد قرار می دهند. اما چه خوب چه بد، این رویه مورد استقبال مشتریان بوده و تلاش های مرسدس در جلب نظر مثبت آنها موفقیت آمیز بوده است.
نوامبر امسال چهل و پنجمین ماه متوالی است که فروش مرسدس روندی صعودی داشته؛ به عبارت دیگر برای 4 سال پیاپی، مرسدس بنز هر ماه نسبت به ماه قبل تعداد خودروی بیشتری فروخته است.
در دنیای پر رقابت امروزی این امر بسیار دشوار است و حفظ روند پیشرفت نیاز به تصمیمات درست در تمامی مقاطع دارد که به نظر می رسد مرسدس علی رغم برخی انتقادها مسیر درستی را در پیش گرفته است.
با فروش جهانی 182,602 دستگاه خودرو در ماه نوامبر 2016، مرسدس با همان ریتم قبلی فروش خود را افزایش داده است. این رقم نسبت به ماه نوامبر پارسال نشان از 12.7 درصد پیشرفت داشته که رقمی درخور توجه است.
از ابتدای سال 2016 تا انتهای ماه نوامبر نیز آمار فروش کلی برای ستاره صنعت خودرو 1,893,619 دستگاه ثبت شده که از میزان فروش کل سال 2015 بهتر بوده و از رشد 11.8 درصدی حکایت دارد.
در ماه قبل مرسدس همچنین توانسته به عنوان پرفروش ترین برند لوکس در کشورهایی مثل آلمان، فرانسه، سوئیس، اتریش، ژاپن، ایالات متحده، تایوان و کانادا دست پیدا کند.
نگاهی به آمار منتشره نشان می دهد که شاسی بلندهای مرسدس بسیار موفق عمل کرده و یک سوم از میزان فروش ماه نوامبر را به خود اختصاص داده اند؛ همچنین سدان جدید و محبوب اشتوتگارتی ها یعنی E کلاس نسل پنجم (W213) بسیار قدرتمند وارد میدان شده و توانسته به فروش بالایی دست یابد.
البته در این بین C کلاس کماکان محبوبترین اتومبیل کنونی مرسدس بوده و از سال 2014 تاکنون با فروش بیش از یک میلیون دستگاه نقشی کلیدی در موفقیت این کمپانی ایفا کرده است.
شایان ذکر است در سال گذشته رقیب دیرینه مرسدس یعنی ب ام و، توانست به عنوان پرفروش ترین برند لوکس دست یابد؛ اما امسال وضعیت کاملا متفاوت بوده و مرسدس با اختلاف این عنوان را به خود اختصاص خواهد داد.