اگر با پلت فرم MG5 هاچبک، یک سدان شهری کوچک بسازید حاصل کار چیزی نیست به جز MG 350 که تقریبا از اواخر سال 2011 تولید آن آغاز و حالا مقارن با عرضه جهانی آن در اکثر بازارها، با تلاشهای نمایندگی مدیا موتورز خیلی زود پای آن به جاده های کشورمان باز شد . . .
گفته های علیرضا دیلمی – که هم اکنون معاونت نمایندگی مدیا موتورز را برعهده دارد – در شب مراسم رونمایی ام جی 350 در روز پنجشنبه دهم اسفندماه 91 که با حضور بسیاری از فعالان رسانه ای و همچنین نمایندگان فروش ام جی در سراسر ایران برگزار شد، چهار وجه اصلی داشت:
- مدیا موتورز به جشن چهار سالگی حضورش در ایران رسیده و ام جی 350 نیز چهارمین محصول مدیاموتورز خواهد بود،
- از این پس نحوه فروش محصولات مدیا موتورز به دو صورت اقساطی و مرحله ای خواهد بود،
- نمایندگی درصدد است تا کلوپ رسمی ام جی را در ایران تاسیس کند،
- نمایندگی امیدوارست تا در سال 92 محصولات جدید ام جی در کلاس های مختلف وارد بازار ایران شوند.
البته در مراسم رونمایی 350 دو محصول دیگر ام جی یعنی MG3 و MG5 نیز حضور داشتند که فعلا حضور آنها در بازار ایران قطعی نیست. حالا بهتر است نگاهی دقیق تر به ام جی 350 داشته باشیم. 350 یکی از بهترین گزینه های بازار برای رقابت با مگان 1600 و همچنین سراتوی 1600 بوده و در میان وارداتی ها نیز جیلی امگرند EC7 اصلی ترین رقیب اوست؛ بنابراین هرچند قیمت آن رسما اعلام نشده اما به طور حتم کمتر از 70 میلیون تومان نخواهد بود!
در همان نگاه اول به ظاهر 350 بلافاصله باید اذعان کرد که روح خودروهای انگلیسی در آن نیست؛ سپر ساده جلوی آن که مه شکن ها را در اطراف خود جای داده به همراه جلوپنجره ای کشیده و البته جدید ام جی (موسوم به بال پرنده) با قاب مشکی رنگ اطرافش و نهایتا چراغ های منحنی شکلش همه و همه نشان دهنده این است که طراحان ام جی در ساخت آن دست به هیچگونه اغراقی نزده اند تا این ساده دو رگه آسیایی-اروپایی برخلاف MG5 با آن ظاهر جسور و عصبانی اش، بقول معروف در ظاهر و باطن یکی باشد.
البته وجود خط برآمده کناری خودرو که از گلگیرهای جلو شروع شده و تا عقب ادامه پیدا می کند و همچنین چراغ های کشیده عقب هرچند در ذهن بیننده آن، تصویر نسبتا خوبی از 350 خلق می کند اما بعیدست که با گذشت زمان دچار یکنواختی نشده و برای مالکش همان هیجان روزهای اولیه خرید را داشته باشد!
مشخصه های بسیار خوب 350 مانند سیستم راهیابی بومی سازی شده با نمایشگر هفت اینچی کنسول و برتری از سایر محصولات چینی به لحاظ کیفیت ساخت و طراحی داخلی مناسب آن، به خودی خود یک پتانسیل عالی برای رسیدن به یک فروش موفق بوده و امید است نمایندگی مدیا موتورز که تا به امروز به عنوان یکی از منصف ترین واردکنندگان خودرویی کشور – بدلیل گرفتن کم ترین سود برای محصولاتش – مشهور شده، با گسترش و کارآمدی هرچه بیشتر شبکه خدمات پس از فروش خود که از مهم ترین گلایه های مشتریانش محسوب می شود نیز برای رسیدن به این موفقیت تلاش های قابل توجهی داشته باشد. ضمن سپاس از گروه عصر خودرو برای تصاویر، در ادامه توجه شما را به مشخصات کاتالوگی ام جی 350 جلب می کنیم.
****** مشخصات فنی ******
- پیشرانه: 1.5 لیتریVti-TECH بنزینی
- حداکثر قدرت: 105 اسب بخار در دور 6000
- حداکثر گشتاور: 135 نیوتن متر در دور 4500
- گیربکس: 5 سرعته دستی (چهار سرعته اتومات)
****** ابعاد و اندازه ها ******
- طول: 4521 میلیمتر
- عرض: 1788 میلیمتر
- ارتفاع: 1492 میلیمتر
- فاصله محوری: 2650 میلیمتر
- حجم صندوق عقب: 458 لیتر
- حجم باک: 55 لیتر
- وزن خالص خودرو: 1280 کیلوگرم
- رینگ: 16 اینچی آلومینیومی با تایرهای 205 میلیمتری چهار فصل
****** مهم ترین امکانات ******
- صندلی های چرمی، صندلی شش حالته راننده
- بلوتوث برای تلفن
- نمایشگر میزان فشار باد تایرها یا TMPS
- مه شکن های جلو و عقب
- فرمان حساس به سرعت
- تنظیم اتومات صدای ضبط با سرعت خودرو
- تهویه اتومات با دریچه های عقب
- سیستم پخش XBM با شش اسپیکر و قابلیت پخش WMA و DVD و MP3
- TTS برای سیستم پخش با امکان تبدیل متن به گفتار و داشتن حافظه داخلی (قابل افزایش تا 512 مگابایت)
- امکان دسترسی به صندوق از ردیف عقب صندلی ها
- ایربگ های اصلی برای سرنشینان جلو به همراه ایربگ های جانبی و پرده ای (مجموعا 6عدد)
- سیستم گرمایشی برای آینه های جانبی برقی
- تایمر برف پاک کن
- قفل تاخیری درب ها،کمربندهای پیش کشنده،دوربین و سنسور عقب
- سیستم کنترل پایداری یا CBC، سیستم کمکی پارک، سیستم کمکی ترمز یا BA به همراه توزیع کننده نیروی ترمز یا EBD
- پاور سانروف