گران‌ترین فراری تاریخ: فروش یک 250 GTO با قیمتی خیره‌کننده

گران‌ترین فراری تاریخ: فروش یک 250 GTO با قیمتی خیره‌کننده

یک فراری 250 GTO کلاسیک با قیمت 56.4 میلیون دلار، گران‌ترین فراری تاریخ لقب خواهد گرفت

فراری 250 GTO یکی از گران‌ترین خودروهای کلاسیک تاریخ است؛ اما به‌تازگی یک نمونه از این خودرو برای فروش گذاشته شده که تمامی رکوردهای قبلی را شکسته است. برای این خودرو قیمت خارق‌العادهٔ 56.4 میلیون دلار تعیین شده است و در حال حاضر حداقل یک پیشنهاد خرید هم دریافت کرده است؛ بنابراین هنگامی‌که این 250 GTO فروخته شود گران‌ترین فراری تاریخ لقب خواهد گرفت.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-front-three-quarters

250 GTO یکی از آخرین فراری‌های موتور جلو برای شرکت در مسابقات بود که در طول سال‌های 1962، 1963 و 1946 در مسابقات مختلف شرکت کرد. GTO با طراحی خیره‌کننده، کمیابی و اهمیت تاریخی بالا، از قیمتی حتی فراتر از درک ثروتمندترین افراد دنیا برخوردار است به‌گونه‌ای که GTOها در حال حاضر رکورد جهانی گران‌ترین خودروی دنیا را در اختیار دارند. چند سال پیش یک دستگاه 250 GTO با قیمت گزاف 38 میلیون دلار فروخته شد و در سال 2013 نیز یک نمونهٔ دیگر به قیمت 52 میلیون دلار فروش رفت و رکورد گران‌قیمت‌ترین خودروی کلاسیک را جابجا کرد اما حالا این مدل رکورد قبلی را خواهد شکست.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-rear-three-quarters

اما چه چیزی این خودرو را تا این میزان گران‌قیمت نموده است؟ در ابتدا اولین دلیلِ چنین قیمت بالایی، وضعیت بسیار عالی خودرو است و دوم اینکه یکی از تنها 39 دستگاهی است که کلاً از GTO ساخته شده است درحالی‌که شجره‌نامهٔ بسیار جذابی هم دارد. این GTO با شماره شاسی 3387GT، دومین GTO تولیدشده بوده و یکی از اولین نمونه‌هایی است که در مسابقات شرکت کرده است. اولین مسابقهٔ این خودرو، مسابقات 12 ساعتهٔ سبرینگ بود که با رانندگی «Phil Hill» و «Olivier Gendebien» به مقام دوم دست پیدا کرد.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-side

1962-ferrari-250-gto-talacrest-front-three-quarters-2

سپس به یک تاجر نیویورکی بنام «Robert Grossman» فروخته شد و به مسابقات 24 ساعتهٔ لمان برده شد. این GTO در لمان به مقام ششم دست پیدا کرد اما روند مسابقات آن در اینجا متوقف نشد به‌گونه‌ای که درمجموع در 27 مسابقه شرکت کرده و 17 بار پودیوم (سکو) کسب نمود. این فراری GTO در طول حیاتش بین مالکان مختلفی دست‌به‌دست شده که البته تعداد آن‌ها انگشت‌شمار است تا اینکه نهایتاً توسط مالک فعلی خریداری شد که در واشنگتن ساکن بوده و 19 سال است این GTO را در اختیار دارد.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-rear-three-quarters-2

خودرویی با چنین تاریخ مسابقه‌ای پرشکوهی قطعاً عملکرد بالایی دارد. در زیر کاپوت فراری 250 GTO یک پیشرانهٔ 3 لیتری V12 قرار گرفته که ماشین را در 6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و نهایتاً حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم می‌کند.

1962-ferrari-250-gto-talacrest-engine

1962-ferrari-250-gto-talacrest-interior-detail

منبع: AutomobilemagAutoguide

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *