مرسدس بنز با تاریخچهای غنی، سازندهی برخی از بهترین و خاطرهانگیزترین خودروهای دنیا بوده اما تعداد کمی از این خودروها به اندازهی مدل 300 SL رودستر به خودرویی کلاسیک تبدیل شدهاند؛ و این خودروی روباز هماکنون شصتمین سالگرد تولد خود را جشن میگیرد.
نسخهی کانورتیبل مدل نمادین گالوینگ که نام 300 SL رودستر را به خود گرفت در سال 1957 و در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. جالب آنکه شصت سال بعد و در نمایشگاه ژنو 2017 مرسدس-ای ام جی GT رودستر نیز پدیدار گردید.
یکی از مقاصد اصلی مرسدس گالوینگ و 300 SL رودستر ایالاتمتحده بود. قبلاً 800 دستگاه از 1400 دستگاه گالوینگ تولیدی به آمریکا فرستاده شده بودند، جایی که مصرفکنندههای زیادی منتظر نسخهی کانورتیبل آن نیز بودند.
دگرگونی از نسخهی کوپه به کانورتیبل باعث شد تا وزن خودرو نسبت به برادر کوپهی خود افزایش یابد اما به نظر نمیرسید که این موضوع باعث کمرنگتر شدن تواناییهای اسپورتی خودرو شده باشد.
زمانی که مرسدس در سال 1962 بلوک آهنی پیشرانه را با نسخهای آلومینیومی تعویض نمود اندکی از وزن خودرو کاسته شد. پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری خودرو توانایی تولید قدرت 215 اسب بخاری را داشت.
این تنها ارتقایی نبود که در خودرو دیده شد. سقف هاردتاپ قابل جدا شدن یک سال و نیم پس از عرضهی خودرو ارائه شد؛ و ترمزهای دیسکی نیز در سال 1961 از راه رسیدند. تا پایان تولید خودرو در سال 1963 مرسدس تعداد 1858 دستگاه از 300 SL رودستر را ساخت و هر نمونه از آنها بین کلکسیونرها محبوبیت زیادی پیدا کرد. این روزها نسخههای فوقالعادهی خودروی یاد شده تا بهای 1 میلیون دلاری نیز فروخته میشوند.