M235i کانورتیبل این روزها قدرتمندتر شده است. ما چندین ساعت را با M240i گذراندیم تا ببینیم که چه خوبیهایی دارد.
بامو تابستان امسال طیف مدلهای سری 2 را با تغییراتی در پیشرانهها و مشخصات بهروز کرده است. البته تغییراتی در نامها نیز صورت گرفته و M235i به M240i بدل شده تا منعکسکنندهی افزایش اندکی در قدرت تولیدی باشد. ما نسخهی کانورتیبل این خودرو را آزمایش کردیم و البته باید گفت که M2 کانورتیبل وجود ندارد. به لطف پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی توئین اسکرول با قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری این خودرو قطعاً سریع است. M240i میتواند تنها در 4.7 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این عملکرد بهبودی نسبی را در برابر M235i قبلی نشان میدهد. مدل قبلی قدرت 321 اسب بخاری داشته و در 5 ثانیه به شتاب ذکر شده میرسد.
تفاوت در جاده بسیار کم است اگرچه که 50 نیوتون متر گشتاور اضافی باعث میشود که پیشرانه در دورهای پایینتر حریص و مشتاق به نظر آید. همانند قبل شاهد پیشرانهای عالی و نرم و قدرتمند هستیم. گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک موجود در خودروی تست شده بسیار خوب عمل کرده و توازنی مثالزدنی بین نرمی و سرعت تعویض دندهها بسته به شرایط رانندگی وجود دارد.
صدای پیشرانه فوقالعاده بوده و اینجاست که نمونهی کانورتیبل را به کوپه به خاطر شنیدن واضح غرشهای پیشرانه ترجیح میدهید. این خودرو اضافهوزن 145 کیلوگرمی نسبت به برادر کوپه دارد و بدین ترتیب به اندازهی مدل قبلی فرز نیست اما تفاوت کوچک بوده و این خودرو نیز در جاده هیجانانگیز است. جدای از بیحسی اندک فرمان، راندن بامو با کمی تکانهای بدنه و شاسی دیفرانسیل عقب لذتبخش عالی است.M240i بیشک هیجان بیشتری نسبت به آئودی S3 کانورتیبل بسیار سریع اما بیجان دارد.
وجود سیستم تعلیق تطبیقپذیر M اسپورت به این معنی است که شما میتوانید حالتهای مختلف از راحت گرفته تا اسپورت را انتخاب کنید اگرچه که تفاوت بین حالتها عموماً در گیربکس حس میشود. گیربکس در حالت اسپورت تمایل دارد تا مدت طولانیتری یک دنده را حفظ نماید.
همانند بسیاری از خودروهای بامو موقعیت رانندگی پایین بسیار راحت بوده و کمک میکند تا این خودرو اسپورت تر حس شود. حتی چیزهایی کوچک مثل طراحی ساده نشاندهندهها باعث بهبود حس گرانبها بوده خودرو شده مخصوصاً وقتی این موارد با چرم بکار رفته در کابین ترکیب شود. هیچ گلهای دربارهی کیفیت خودرو وجود ندارد فقط برخی پلاستیکهای ارزانقیمت در برخی نقاط کابین دیده میشوند.
سقف نرم خودرو با فشردن یک دکمه در کابین تا شده و درحالیکه عملکرد آن آهسته است در پشت صندلیهای عقب پنهان میشود. درحالیکه از نظر فنی جا برای 4 نفر در خودرو وجود دارد اما افراد سوار شده به صندلیهای عقب پس از سفری کوتاه احساس درد در پاها خواهند داشت. در کابین بادگیری وجود دارد که به کاهش وزش باد در کابین کمک میکند اگرچه که در سرعتهای بالا وزش باد چندانی در کابین مشاهده نمیشود.
تنها گوش دادن به صدای پیشرانه کافی است تا این خودرو را انتخاب کنید. پیشرانهی 6 سیلندر نرم M240i یک واحد خیالانگیز بوده و قدرت زیاد و صدای بسیار زیبایی دارد. علیرغم وزن بیشتر نسبت به مدل کوپه این خودرو احساس اسپورت زیادی دارد. در مقایسه با M235i بهروزرسانیهای زیادی در قوای محرکه دیده نمیشود اما برخی تکنولوژیهای جدید در کابین به این معنی است که چیز بیشتری با پول پرداختی به دست میآورید.
مشخصات بامو M240i کانورتیبل
قیمت: 38535 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/500 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress