گام‌به‌گام با ب‌ام‌و M240i کانورتیبل جدید

گام‌به‌گام با ب‌ام‌و M240i کانورتیبل جدید

M235i کانورتیبل این روزها قدرتمندتر شده است. ما چندین ساعت را با M240i گذراندیم تا ببینیم که چه خوبی‌هایی دارد.

dsc_3888

ب‌ام‌و تابستان امسال طیف مدل‌های سری 2 را با تغییراتی در پیشرانه‌ها و مشخصات به‌روز کرده است. البته تغییراتی در نام‌ها نیز صورت گرفته و M235i به M240i بدل شده تا منعکس‌کننده‌ی افزایش اندکی در قدرت تولیدی باشد. ما نسخه‌ی کانورتیبل این خودرو را آزمایش کردیم و البته باید گفت که M2 کانورتیبل وجود ندارد. به لطف پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی توئین اسکرول با قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری این خودرو قطعاً سریع است. M240i می‌تواند تنها در 4.7 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این عملکرد بهبودی نسبی را در برابر M235i قبلی نشان می‌دهد. مدل قبلی قدرت 321 اسب بخاری داشته و در 5 ثانیه به شتاب ذکر شده می‌رسد.

dsc_3899

تفاوت در جاده بسیار کم است اگرچه که 50 نیوتون متر گشتاور اضافی باعث می‌شود که پیشرانه در دورهای پایین‌تر حریص و مشتاق به نظر آید. همانند قبل شاهد پیشرانه‌ای عالی و نرم و قدرتمند هستیم. گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک موجود در خودروی تست شده بسیار خوب عمل کرده و توازنی مثال‌زدنی بین نرمی و سرعت تعویض دنده‌ها بسته به شرایط رانندگی وجود دارد.

dsc_3894

صدای پیشرانه فوق‌العاده بوده و اینجاست که نمونه‌ی کانورتیبل را به کوپه به خاطر شنیدن واضح غرش‌های پیشرانه ترجیح می‌دهید. این خودرو اضافه‌وزن 145 کیلوگرمی نسبت به برادر کوپه دارد و بدین ترتیب به اندازه‌ی مدل قبلی فرز نیست اما تفاوت کوچک بوده و این خودرو نیز در جاده هیجان‌انگیز است. جدای از بی‌حسی اندک فرمان، راندن ب‌ام‌و با کمی تکان‌های بدنه و شاسی دیفرانسیل عقب لذت‌بخش عالی است.M240i بی‌شک هیجان بیشتری نسبت به آئودی S3 کانورتیبل بسیار سریع اما بی‌جان دارد.

dsc_3870

وجود سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M اسپورت به این معنی است که شما می‌توانید حالت‌های مختلف از راحت گرفته تا اسپورت را انتخاب کنید اگرچه که تفاوت بین حالت‌ها عموماً در گیربکس حس می‌شود. گیربکس در حالت اسپورت تمایل دارد تا مدت طولانی‌تری یک دنده را حفظ نماید.

dsc_3802

همانند بسیاری از خودروهای ب‌ام‌و موقعیت رانندگی پایین بسیار راحت بوده و کمک می‌کند تا این خودرو اسپورت تر حس شود. حتی چیزهایی کوچک مثل طراحی ساده نشان‌دهنده‌ها باعث بهبود حس گران‌بها بوده خودرو شده مخصوصاً وقتی این موارد با چرم بکار رفته در کابین ترکیب شود. هیچ گله‌ای درباره‌ی کیفیت خودرو وجود ندارد فقط برخی پلاستیک‌های ارزان‌قیمت در برخی نقاط کابین دیده می‌شوند.

dsc_3926

سقف نرم خودرو با فشردن یک دکمه در کابین تا شده و درحالی‌که عملکرد آن آهسته است در پشت صندلی‌های عقب پنهان می‌شود. درحالی‌که از نظر فنی جا برای 4 نفر در خودرو وجود دارد اما افراد سوار شده به صندلی‌های عقب پس از سفری کوتاه احساس درد در پاها خواهند داشت. در کابین بادگیری وجود دارد که به کاهش وزش باد در کابین کمک می‌کند اگرچه که در سرعت‌های بالا وزش باد چندانی در کابین مشاهده نمی‌شود.

dsc_3952

dsc_3950

dsc_3949

dsc_3948

dsc_3858

dsc_3851

dsc_3864

dsc_3855

dsc_3920

تنها گوش دادن به صدای پیشرانه کافی است تا این خودرو را انتخاب کنید. پیشرانه‌ی 6 سیلندر نرم M240i یک واحد خیال‌انگیز بوده و قدرت زیاد و صدای بسیار زیبایی دارد. علیرغم وزن بیشتر نسبت به مدل کوپه این خودرو احساس اسپورت زیادی دارد. در مقایسه با M235i به‌روزرسانی‌های زیادی در قوای محرکه دیده نمی‌شود اما برخی تکنولوژی‌های جدید در کابین به این معنی است که چیز بیشتری با پول پرداختی به دست می‌آورید.

dsc_3935

dsc_3945

مشخصات ب‌ام‌و M240i کانورتیبل

قیمت: 38535 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/500 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.7 ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *