کانال بینالمللی اینستاگرام بامو توانسته بیش از 10 میلیون فالوور را داشته باشد که آن را به موفقترین برند دنیا در بین کانالهای اینستاگرام خودروسازان تبدیل میکند.
عبور از مرز 10 میلیون فالوور نشان دهندهی تعهد بامو به شبکههای اجتماعی است. برای بازاریابی بامو، اینستاگرام چیزی بیشتر از یک کانال ارتباطی دیجیتال است. بامو از این کانال برای به اشتراک گذاشتن سبک زندگی بامو با فالوورها استفاده کرده و البته اخبار جدیدترین مدلها و همچنین تاریخچهی خودروهای خود را به اشتراک میگذارد.
علاوه بر بازاریابی مؤثر بامو، این برند تلاش دارد هیجان و طرفداری هر فرد علاقهمند به این شرکت را جشن بگیرد. با استفاده از هشتگ #bmwrepost، بامو تصاویر گرفته شده توسط طرفداران را منتشر میکند. کجا میتوان اینگونه احساس نزدیکی با برند موردعلاقه را داشت؟ هشتگ #BMW پیش از این بیش از 19 میلیون بار استفاده شده و با فاصلهی زیاد محبوبترین هشتگ برند در صنعت خودروسازی است.
Jörg Poggenpohl رئیس بخش بازاریابی دیجیتالی بامو میگوید:
تلاش و هدف استراتژی شبکههای اجتماعی ما این است که چگونگی استفاده از این ویژگیهای مخصوص کانالها را بهینه بکنیم. اینستاگرام برای برقراری یک گفتار ابتدایی با فالوورها ساخته شده است. این موضوع برای ما مهم است که نه تنها داشتههای خودمان را جشن بگیریم بلکه مهمتر از همه اینکه هیجانها و هواداری علاقهمندانمان را با میلیونها نفر به اشتراک بگذاریم.
بخش بازاریابی بامو به سرعت فهمیده بود که شبکههای اجتماعی ظرفیتهای بسیاری دارد. اولین تصویری که بامو در اینستاگرام منتشر کرده به سیام می 2012 بازمیگردد. تا ماه می 2014 بامو یک میلیون فالوور داشت. از زمان تاکنون ارتباط طرفداری اینستاگرام بسیار رشد کرده است. فالوورهای 2 میلیونی بامو در اوایل سال 2015 رشد کرد و در پاییز همان سال دو برابر شد. یک سال بعد و در پاییز 2016 نیز بامو از مرز 8 میلیون فالوور عبور کرد.