جنگ سوپر اسپرتها تازه به جاهای جالب آن نزدیک می شود. پورشه برای به خاک و خون کشیدن لافراری و مک لارن پی وان، کمر همت بسته و تیغ خود را تیز کرده است.
پورشه 918 اسپایدر به گفته جیمز ایستوود، مدیر تولید پورشه، ترکیبی از پیشرانه هایبریدی 887 اسب بخاری و انتقال نیروی الکتریکی به هر چهار چرخ است به گونه ای که آن را قادر می سازد با رقبایی با توان بیش از 900 اسب بخار رقابت کند.
50 اسب بخار نیروی بیشتر و 100 کیلوگرم وزن کمتر، باعث شده تا 918 اسپایدر در پیست نیوبرگ رینگ، زمان 7 دقیقه و 14 ثانیه را ثبت کند که بسیار سریعتر از کاررا Gt و 911 توربو S می باشد.
پیشرانه V8 با حجم 4.6 لیتر قادر است 608 اسب بخار نیرو و 530 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کنار آن دو موتور الکتریکی هم با توان 156 اسب بخار (محور عقب) و 129 اسب بخار (روی محور جلو) و در مجموع 887 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می گذارند.
با پورشه 918 اسپایدر می توان شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه ای و حداکثر سرعت 340 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. باله ها و اسپویلرهای فیبر کربنی وظیفه دارند تا در سرعتهای بالا از پرواز این ماشین جلوگیری کرده و آن را به جاده بچسبانند.
شاسی 318 به صورت یک تکه و از فیبر کربن ساخته شده و با وجود صرفه جویی در وزن قسمتهای مختلف خودرو با استفاده از ترکیبات پلیمری، هنوز وزن 1685 کیلوگرمی آن نسبت به رقبای 1300 کیلویی، آزار دهنده است. بیشتر این وزن اضافه از 312 سلول باتری های لیتیوم یون ناشی می شود.
با این وجود می توان مصرف سوخت شگفت انگیز 3.3 لیتری در هر صد کیلومتر آن را به همراه میزان دی اکسید کربن تولیدی تنها 79 گرم از برتری های آن دانست که پیش از این در هیچ سوپر اسپرتی انتظار نمی رفت.
در هنگام شروع می توانید یکی از حالتهای حرکت با پیشرانه الکتریکی، هایبریدی، هایبریدی اسپرت، هایبریدی مسابقه ای و هات لپ را انتخاب نمایید. پیش فرض البته همان حالت تمام الکتریکی است که می توان به تنهایی 29 کیلومتر دوام بیاورد. در این حالت شتاب صفر تا صد 7 ثانیه است. برای شارژ کامل باتری ها از طریق برق خانگی نیاز به 7 ساعت صبر می باشد. با این حال با استفاده از حالتهای پویاتر، می توان نتایج بسیار بهتری را دریافت کرد.
انتقال قدرت از طریق گیربکس هفت سرعته مجهز به سیستم PDK و کلاچ دوبل به محور عقب صورت می گیرد. همانند 911 جدید از یک سیستم فرمان دهی به هر چهار چرخ نیز استفاده شده که در سرعتهای پایین، چرخهای عقب را در خلاف جهت چرخهای جلو هدایت می کند که باعث مانور بهتر مخصوصاً برای پارک و دور زدن می شود. در سرعتهای بالا چرخهای عقب در جهت چرخهای جلو زاویه می گیرند تا به نحو موثری ثبات خودرو بهبود یافته و همانند خودروهای با طول کمتر رفتار نماید. ترمز های این ماشین هم از جنس کربن و سرامیک می باشند که 16 اینچ قطر دارند!
پورشه 918 اسپایدر در تعداد محدودی و از اوایل ماه سپتامبر تولید خواهد شد و قیمت آن نیز 845 هزار دلار خواهد بود.