در بخش خودروهای اسپورت روباز حضور آئودی TT RS رودستر یک غنیمت است. صدای تولیدی پیشرانه یک بخش اساسی جذابیت کانورتیل دو نفره است و باز کردن سقف TT RS باعث خواهد شد که صدای پیشرانهی 5 سیلندر آن گوشها را نوازش کند.
پیش از این پورشه باکستر همیشه پادشاه خودروهای کانورتیبل بود چراکه پاسخی درخور و صدای پیشرانهی فوقالعادهای داشت. هرچند اوایل امسال پورشه محصول خود را بهروز کرده و البته برخی انتقادات به آن وارد است.
این خودرو هماکنون 718 باکستر S خوانده میشود و پیشرانهی 4 سیلندر تخت توربویی که قدرتمندتر بوده جایگزین پیشرانهی 6 سیلندر قبلی شده است. اگرچه این پیشرانه قدرت بیشتری داشته اما بیشک شخصیت پیشرانهی قبلی بالاتر است. به منظور سنجیدن عیار این دو خودرو ما مقایسهای را ترتیب دادهایم. آیا TT RS میتواند شکست برادر کمتوانتر خود یعنی TT S را در برابر باکستر استاندارد جبران نماید؟ یا توازن عالی شاسی پورشه برای غلبه بر حریف هموطن خود کافی خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا نتیجه را ببینید.
شاخبهشاخ
آئودی TT RS
مدل: آئودی TT RS رودستر
قیمت: 53550 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر 2.5 لیتری توربو، 395 اسب بخار
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
مصرف سوخت: 12.3 لیتر در هر صد کیلومتر
مالیات جاده ای سالانه: 270 پوند
RS بالاترین مدل TT بوده و این نسخهی 53550 پوندی گرانترین مدل در بخش خودروی اسپورت کامپکت است اما عملکردی در حد سوپرکار داشته و حتی در این سطح نیز میتواند معاملهی مناسبی به نظر برسد. ما فهمیدیم که کارایی این خودرو با قیمتش همخوانی دارد.
نظر آزمایشکننده: TT RS با قدرت 395 اسبی دیوانهوار به نظر میرسد اما سیستم فرمان پذیری 4 چرخ احساس پایداری زیادی را ایجاد میکند. این خودرو فاقد قابلیت تنظیم زیاد باکستر است اما شتاب گیری یک R8 را با کمتر از نصف بهای آن مهیا میکند.
پورشه 718 باکستر Sمدل:قیمت:پیشرانه:شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت:مصرف سوخت:مالیات جادهای سالانه:
به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای مدلهای باکستر و کیمن، پورشه ساختار قیمتگذاری خود را نیز تغییر داده بنابراین مدل کانورتیبل هماکنون گرانترین است. 718 باکستر S حاضر در تست با گیربکس دستی بهای 51105 پوندی دارد که ارزانتر از TT RS نشان میدهد. خب کدام خودروی اسپورت بهتری است؟
نظر آزمایشکننده: پیشرانهی خودرو همانقدر که کارا و مؤثر است اما میتواند صدای وزوز تولیدی آن نظر شما را چندان جلب نکند. اگر طرفدار مدل قبلی باشید شاید این امر را در خودرویی اسپورت ناامیدکننده بدانید.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: پورشه 718 باکستر S
رتبهی دوم: آئودی TT RS
دیگر گزینهها با بهایی مشابه
جدید: آلفارومئو 4C اسپایدر قیمت: 59505 پوند پیشرانه: 4 سیلندر 1.75 لیتری 237 اسب بخاری
با شاسی فیبرکربنی، نمایی جذاب و طراحی پیشرانه وسط، 4C اسپایدر به اندازهی باکستر تماشایی است اما پیشرانهی آن احساس کمتری داشته و فرمان نیز چندان دقیق نبوده و کابین نیز آسایش زیادی ندارد. بهای آن نیز اندکی زیادتر است.
کارکرده: استون مارتین V8 ونتیج رودستر قیمت: 49995 پوند پیشرانه: 8 سیلندر 4.3 لیتری 380 اسب بخاری
استون ونتیج کارکرده با پیشرانهی فوقالعادهی خود دو خودروی آلمانی مقایسه را در سایه قرار میدهد. این خودرو از نظر سواری بهترین مدل اسپورت نیست اما امروز هنوز هم ظاهری فوقالعاده دارد. با بهایی حدود 50 هزار پوند میتوانید نمونهی کم کارکرد 2009 را بیابید.
پورشه 718 باکستر S |
آئودی TT RS رودستر |
|
بهای مدل تست شده (پوند) | 67824 |
61020 |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) |
4379/1801/1280 |
4191/1832/1346 |
پیشرانه |
4 سیلندر تخت، 2497 سیسی |
5 سیلندر خطی، 2480 سیسی |
قدرت (اسب بخار) |
345 |
395 |
گشتاور (نیوتون متر) |
420 |
480 |
گیربکس |
6 سرعته ی دستی، دیفرانسیل عقب |
7 سرعته ی اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
ظرفیت باک سوخت (لیتر) |
64 |
55 |
حجم محفظه بار (لیتر) |
275 |
280 |
وزن خالص (کیلوگرم) |
1355 |
1530 |
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت (ثانیه) |
4.8 |
3.6 |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) |
285 |
250 |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) |
10.7/6.5/8.1 |
11.3/6.5/8.3 |