پس از افشای تصاویری غیررسمی، سرانجام بامو رسماً از سدان جدید سری 1 خود در نمایشگاه گوانگژو پردهبرداری کرد. این خودرو بهطور خاص برای بازار چین و بر روی پلتفرم جهانی بامو ساخته شده است. سری 1 سدان، یک خودروی چهاردر کامپکت است که با همکاری بامو و شریک چینی آن، برلیانس ساخته شده و امیدوار است خریداران نسل جوان را بهسوی خود جذب کند. بامو، سری 1 سدان را اینگونه معرفی کرده است:
«اولین سدان کامپکت استراتژیک که با برخورداری از هویت کاریزماتیک جوان در طراحی، هندلینگ، اتصال و تطبیقپذیری، برای جذب نسل جوان تلاش میکند».
مدیر ارشد بخش فروش و بازاریابی بامو-برلیانس «Jochen Goller» نیز در مورد این خودروی جدید گفته است:
«سدان کاملاً جدید سری 1، جوانترین خودرو در سبد محصولات ما است. این مدل با اعتمادبهنفسی قوی در زمان و مکان مناسب رونمایی شده است زیرا در حال حاضر کلاس خودروهای کامپکت پریمیوم سریعترین رشد را دارد، پس هماکنون زمان مناسبی برای معرفی سری 1 سدان محسوب میشود. همچنین نسل جوان در چین در حال تبدیلشدن به مصرفکنندگان اصلی خودروهای پریمیوم هستند پس چین مکان مناسبی برای عرضهٔ سری 1 سدان محسوب میشود. این خودرو انحصاراً بهصورت سفارشی با توجه به نیازهای خریداران جوان چینی طراحی و توسعه یافته است».
سدان کاملاً جدید سری 1 ویژگیهای طراحی کلاسیک خانوادهٔ بامو یعنی جلوپنجرهٔ کلیوی شکل، چراغهای جلوی دوقلو، کاپوت کشیده، اوورهنگهای کوتاه، خم هافمیستر و خط شانهٔ قدرتمند را به ارث برده است. چراغهای جلوی ششضلعی LED جدید، نور قابلتوجهی در شب یا در شرایط آب و هوایی نامساعد ارائه میکنند و ورودیهای هوای سهگانهٔ سپر جلو فقط در مدلهای M Sport ارائه میگردد. در قسمت عقب هم با چراغهای L شکل شاهد طراحی زیبا، قدرتمند و اسپرتی هستیم. در کل ظاهر بامو سری 1 سدان بسیار پویا و جذاب به نظر میرسد. این خودرو با 10 رنگ مختلف عرضه میشود.
داخل خودرو هم ایدهای مشابه طراحی بیرونی را دنبال میکند بهگونهای که داشبورد آن تصویری پویا را به همراه احساسی مدرن و لوکس به ارمغان میآورد. همچنین سری 1 سدان بهطور کامل به تجهیزاتی چون استارت دکمهای، ترمزهای الکتریکی، نمایشگر سربالای تمامرنگی، صفحهنمایش مرکزی 8.8 اینچی LED و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی iDrive مجهز شده است. همچنین طراحی کابینِ رانندهمحور آن نیز رانندگی سرگرمکنندهای را در یک سدان اسپرت ارائه میکند.
سدان سری 1 با فاصلهٔ محوری 2.67 متر، فضای داخلی بسیار مناسبی را ارائه میکند و یک معیار در این کلاس محسوب میشود؛ بنابراین سرنشینان عقب و جلو میتوانند به راحی در خودرو بنشینند. سقف پانورامای آن نیز که با مساحت 70 سانتیمتر مربعی خود بزرگترین نمونه در این کلاس محسوب میشود، فضای لذتبخش و بسیار کارآمدی در را در داخل خودرو برای سرنشینان ارائه میکند.
در زیر کاپوت سری 1 سدان جدیدترین پیشرانههای 1.5 لیتری و 2 لیتری توربوی بامو قرار خواهد گرفت. برای انتقال نیروی آنهم گیربکسهای 6 یا 8 سرعتهٔ استپترونیک در نظر گرفته شده است. همچنین سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و اقتصادی در این بامو وجود دارد که سطح قدرت موتور، فرمان و مصرف سوخت خودرو را تنظیم میکند. مصرف سوخت سری 1 سدان در کمترین حالت تنها 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر است.
بامو بهزودی اپلیکیشنی بنام BMW Connected را در چین راهاندازی میکند که بین راننده و خودرو ارتباط برقرار کرده و یک دستیار شخصی برای انجام نیازهای روزانه ارائه میکند. اعلام زمان حرکت پیش از قرارهای ملاقات، یادآوری زمان و مکان قرارها و حتی اعلام زمان واقعی رسیدن به مقصد، همگی توسط BMW Connected انجام میشوند. همچنین این خودرو از ویژگیهای منحصربهفردی در کلاس خود مانند لاستیکهای پنچررو، سیستم هشدار خروج از خط، هشدار برخورد و هشدار عابر پیاده برخوردار است.
بامو قرار است سال آینده سری 1 سدان را در بازار چین عرضه کند اما هنوز صحبتی از عرضۀ آن در دیگر کشورها مطرح نشده است.