چند روز قبلشورولت با انتشار یک ویدیوی تبلیغاتی نشان داد که میزان استحکام کف فولادی سیلورادو بهتر از کف آلومینیومی فورد F 150 بوده و با طعنه پایانی رقیب خود را به تمسخر گرفت.
اکنون هوندا هم وارد این جنگ تبلیغاتی شده و قصد دارد مشتریان را مجاب کند که وانت 2017 Ridgeline از هر دو جان سخت تر بوده و برای مصارف سنگین کارایی بهتری دارد.
ویدیو کلیپ منتشر شده از سوی هوندا، با الگوبرداری از کلیپ شورولت ساخته شده است. در این ویدیو 60 بلوک سنگی توسط یک لودر به درون قسمت بار ریجلاین رها می شوند.
این بلوکها لبه های نسبتا تیزی داشته و هر کدام بین 6.3 الی 7.2 و در مجموع 376 کیلوگرم وزن دارند. در تست انجام شده توسط شورولت 55 بلوک با وزن کلی 347 کیلوگرم به کار برده شده بودند که با یک رابطه ریاضی ساده می توان وزن هر بلوک را 6.3 کیلوگرم در نظر گرفت.
پس شرایط برای هوندا کمی سخت تر است. البته در این بین هوندا به ارتفاع رهاسازی بلوک ها اشاره ای نکرده، اما در تست شورولت بلوک ها از ارتفاع 5 فوتی (تقریبا 1.5 متر) رها شدند؛ هر چند با مقایسه دو کلیپ این ارتفاع تقریبا برابر به نظر می رسد.
پس از خالی کردن قسمت بار از بلوک ها و تمیز کردن کف، نتیجه به دست آمده تحسین برانگیز است.
کف کامپوزیتی ریجلاین 2017 فقط چند خط و خش جزیی برداشته و بر خلاف فورد F 150 اصلا خبری از پارگی و تورفتگی های عمیق در آن نیست؛ حتی صدمات وارد شده در مقایسه با کف فولادی سیلورادو هم بسیار کمتر دیده می شود.
هوندا در کلیپ تبلیغاتی خود فقط یه این تست بسنده کرده و دو مقایسه بعدی را انجام نداده است، این دو مقایسه شامل مقاومت نمونه بدنه در زیر فشار جسم گوه ای شکل و پرتاب جعبه ابزار فولادی به روی کف بود.
به هر ترتیب با مشاهده کلیپ های ساخته شده توسط شورولت و هوندا نمی توان نتیجه قطعی گرفت. چرا که اولا این کلیپ ها توسط خود سازنده ها تولید شده، ثانیا شرایط برگزاری تست ها کاملا برابر و به روش علمی نیست.
شاید اگر مجله معتبر Consumer Reports وارد عمل شده و این مقایسه را تحت شرایط آزمایشگاهی برگزار کند، آنگاه این ماجرا با نتیجه ای قابل قبول برای همه پایان یابد.