فولکس واگِن و آئودی رسماً NVidia را بهعنوان شریک تجاری خود در “مرکز آینده نو کالیفرنیا” واقع در منطقه سیلیکون وَلی (Silicon Valley) معرفی کردند. همچنین خودِ آئودی با نمایش یک پروتوتایپ خودران بر اساس Q7 در CES 2017 از همکاریاش با کمپانی مذکور خبر داد.
این توافقنامه شامل توسعه یک Al-Cockpit با رویکرد حذف گسترده اهرمها و دکمههای فیزیکی و نیز کاهش تعاملات بین سرنشین و خودرو میشود. در همین راستا از یک دستیار هوش مصنوعی با قابلیت خودآموزی استفاده خواهد شد که خواستههای کاربر را پیشبینی کرده و براساس شرایط موجود، موقعیت مکانی و چند پارامتر دیگر (بدون نیاز به درخواست کاربر) پاسخ مناسب میدهد.
یوهان جانگوِرث (Johann Jungwirth) مدیر بخش دیجیتال گروه فولکس واگِن در حاشیه CES گفت: قصد ما استفاده از فناوریهای مختلف NVidia، بهعنوان مثال پلتفرم DRIVE Al Car Computing، نرمافزار Driveworks و سوپر کامپیوتر DGX-1 Al برای تولید یک بهاصطلاح کاکپیت بر پایه هوش مصنوعی است که ازنظر تجربه کاربری دیجیتال در دنیا بینظیر باشد.
مرکز آینده نو کالیفرنیا میخواهد درزمینه تجربه کاربری، طراحی رابطها، عملکرد، ایدههای مفهومی مربوطه به کابین خودرو و سامانههای اطلاعاتی و سرگرمی بهترینهای موجود را برای محصولات گروه فولکس واگِن ارائه کند. تأسیسات جدید درواقع قطب طراحیهای پیشرفته و مهندسی این خودروساز در سیلیکون ولی خواهند بود.
جانگوِرث در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از طریق این مرکز به هدف اصلیمان که تبدیلشدن به بزرگترین ارائهدهنده حملونقل پایدار تا پیش از 2025 است، نزدیک میشویم. هوش مصنوعی نقشی حیاتی در حل مسائل مربوط به دیجیتالی شدن و ارتباطات ایفا میکند.
در جانب دیگر، آئودی فرصت نمایشگاه CES را غنیمت دانسته و یک پروتایپ جدید از Q7 مجهز به فناوری خودران به لاسوگاس آورد که بر پایه واحد پردازنده Drive PX2 متعلق به NVidia ساخته شده است. ظرفیت یادگیری بسیار بالای این سامانه، امکان آشنایی با مسیر حرکت و محیط پیرامون را از طریق بررسی نحوه رانندگی راننده و چند دوربین اضافی فراهم میسازد. درنتیجه خودرو میتواند با تکیه بر هوش مصنوعی آن-بورد خود اعلانهایی مثل سیگنال ترافیک را در کسری از ثانیه درک و تفسیر کرده و طبق آن واکنش مناسب نشان دهد.