نمیتوان انکار کرد که هایپرکار خارقالعادهٔ آستونمارتین AM-RB 001 یکی از هیجانانگیزترین خودروهای حال حاضر دنیا است. با توجه به قیمت بسیار بالای این خودرو، مطمئناً تنها توسط علاقهمندان فوقالعاده ثروتمند خریداری خواهد شد و بعید است بهطور روزمره مورداستفاده قرار گریرد تا بتوانیم آنرا در جادههای عمومی ببینیم؛ اما ادعاهایی باورنکردنی دربارهٔ AM-RB 001 ارائه شده است که میتواند آنرا بهعنوان معادل مدرن و امروزی مکلارن F1 قرار دهد. علاوه بر این، در حال حاضر جزئیات بیشتری از این هایپراسپرت بریتانیایی منتشر شده است.
آستونمارتین در مورد پروژهٔ بلندپروازانهٔ AM-RB 001 اعلام کرده است که این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی باورنکردنی 4 جی بوده و میتواند با خودروهای مسابقهای فرمول یک در پیست رقابت کند. همچنین با توجه به افزایش داونفورس خودرو که به لطف طراحی پیشرفتهٔ بدنهٔ آن به دست آمده است، آستونمارتین میگوید که AM-RB 001 میتواند به حداکثر سرعت 400 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند و زمان طی یک دور پیست نوربرگرینگ توسط آن نیز از هماکنون پیشبینی شده است.
طراح این خودرو «Marek Reichman» بهتازگی در گفتگویی با Motoring این اعداد را تأیید کرده و همچنین موارد هیجانانگیز دیگری را هم در مورد AM-RB 001 اعلام کرده است. او گفته است که درهای گالوینگ این خودرو بهصورت برقی عمل خواهند کرد و همچنین یک سیستم تنظیم ارتفاع نیز برای خودرو تعبیه شده است. این سیستم با همکاری یک دوربین که قادر به تشخیص برجستگیهای مسیر است، بهصورت خودکار ارتفاع ماشین را کموزیاد میکند.
علاوه بر این، نسخهٔ تولیدی AM-RB 001 مجهز به یک اسپویلر عقبی فعال خواهد بود و درست مانند فراری لافراری، صندلی رانندهٔ آن ثابت بوده و در عوض ستون فرمان و پدالها قابل تنظیم هستند؛ اما غیر از اینها، رایشمن گفته است که در AM-RB 001 بجای سیستم هیبریدی سنتی از یک سیستم برقرسانی جدید استفاده شده است. این سیستم شامل یک خازن بزرگ میشود که مانند سیستم KERS، با فشردن یک دکمه موجب افزایش توان 80 اسب بخاری خودرو میشود.
در کنار این سیستم نیروگاه اصلی V12 تنفس طبیعی خودرو قرار دارد که بین 6 تا 7 لیتر حجم داشته و توانایی دستیابی به دور 9500 rpm را دارد. یک گیربکس تک کلاچهٔ سکوئنشال Xtrac هم تمامی 1000 اسب بخار قدرت AM-RB 001 را به چرخهای عقب انتقال میدهد.