نگاهی به مازراتی کواتروپورته

نگاهی به مازراتی کواتروپورته
زمانی که پورشه تازه به ایران راه پیدا کرده بود تعداد زیادی از مردم نمیدونستند که پورشه ماشینه یا خوردنی در همون موقع کسانی که عشق ماشین بودند چنان ذوق زده شده بودند انگار که قراره بود بهشون پورشه بدن. حال زمان به عقب برگشته و دوباره همین اتفاق داره میفته ولی اینبار نه با اسم پورشه بلکه با اسم مازراتی.
Maserati quattroporte
Maserati quattroporte

شرکت مازراتی در سال 1914 توسط برادران مازراتی تاسیس شد . ابتدا کار انها تقویت و تیونینگ ماشین های دیگر بود تا اینکه در سال 1926 نخستین ماشین با نام مازراتی تولید شد . بعد ها با استخدام بهترین مهندسان و طراحان این شرکت شهرت و اعتبار یافت تا اینکه به یکی از لوکس ترین شرکت های اتوموبیل سازی تبدیل شد و انقدر تو کارشون موفق شدند تا اینکه ادم های معروفی چون سوفیا لورن خواستار این ماشین شدند جالب است بدانید این اولین باری نیست که مازراتی وارد ایران میشه چون اولین بار محمد رضا پهلوی یه دونه مازراتی برای خودش خریده بود بعد از سالها مازراتی ورشکست شد و الان فیات سهامشو خریده و کم کم داره به شکوه قبلی خود بازمیگرده . حال به بررسی تنها ماشین چهار در این شرکت یعنی مازراتی کواتروپورته میپردازیم.
maserati quattroporte logo
maserati quattroporte logo

کواتروپورته به زبان ایتالیایی به معنی چهار در است. به نظر من کواترو ماشین مظلومیه نه بخاطر قیافه غم زده اش بلکه بخاطر اینکه خودشو این چیزی که هست نشون نمیده مثلا با اینکه همه چیز کواترو از بنز کلاس اس معمولی بهترهبا این حالفروش این مدل بنز 15 برابر فروش مازراتی بود .
Maserati Quattroporte first generation 1963
Maserati Quattroporte first generation 1963

حالا بریم سراغ مهم ترین قسمت ماشین یعنی موتور : موتور این ایتالیایی مظلوم یه موتور 4.8 لیتری V8 که تو اصطبلش 425 اسب بخار جا داده که این همه قدرت باعث شده که با وجود وزن 2.06 تنی این ماشین، البته اگه توش بشینید میشه 2.1 تن ( وزن یک کرگدن ) صفر تا صدش فقط 5.3 ثانیست یعنی شتاب اینکرگدن از شتاب پورشه باکستر 2012 بیشتره !! سقف سرعت این ماشین 280 کیلومتر در ساعته البته خیلی باید جرات داشت تا باچنین جواهری 280 تا رفت چون مثل این میمونه که با الماس کوه نور استب هوایی بازی کنیم که در عین باحال بودن ولی خطرناکه .
maserati quattroporte sport gt-s engine
maserati quattroporte sport gt-s engine

مازراتی برای اینکه ثابت کنه هنوز شکوه خود را از دست نداده تو این ماشین دست به هنر زده مثلا داخل کابین این ماشین یه صورت دستی یا نیمه دست ساز ساخته شده این درحالی است که پورشه داخل کابین های ماشیناشو با دستگاه های پیشرفته میسازه . خوب حالا یه سوال : دوست دارید تو کابین کدوم ماشین بنشینید ؟ من که صندلی های دست ساز و ترجیح میدم همانطور که فرش دست بافو به فرش ماشینی ترجیح میدم.
maserati quattroporte interior
maserati quattroporte interior

maserati-quattroporte-sport-gt-s

maserati-quattroporte-rear-seat

maserati-quattroporte-headlight

maserati-quattroporte-wheel

maserati quattroporte interior

maserati quattroporte interior

maserati quattroporte sport gt-s engine

Maserati Quattroporte first generation 1963

maserati quattroporte logo

maserati quattroporte

دیگر امکانات این ماشین سیستم های ترمز abs, fpb, msp, asr, ebd, msr که خلاصه این حروف سه رقمی اینه که با وجود این همه سیستم ترمز حتی یه بچه 4 ساله هم میتونه با این ماشین تصادف نکنه . این ماشین همچنین دارای قفل مرکزی و سنسور سرعت و سنسور کیفیت هوا و سنسور دنده عقب دکمه های چند کاره روی فرمان و پرده برقی و……. است که الیته وجود این امکانات نکته مثبت نیست چون وقتی که این همه پول واسه یه ماشین میدیم لازمه که این امکاناتو داشته باشه.

درضمن اگر هر دفعه بارها تو پمپ بنزین از اینا دیدیم فکر نکنید کارگر پمپ بنزین مازراتی خریده دلیلش مصرف شهریه این ماشینه که حدود صدی 21.3 لیتره!

این ماشین تو 3 مدل s-gts ، gts، sport توزیع میشه و اگه چشمتونو گرفته حدود 700-650 میلیون شایدم بیشتر از تو بالشتتون در بیارید و به شرکت ارتا تک موتور یه سری بزنید اینم شمارش: 0218588

نویسنده: امیر وزیری

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *