نگاهی به خودروهای جدید بیش از 200 هزار دلاری در سال 2017

نگاهی به خودروهای جدید بیش از 200 هزار دلاری در سال 2017

در آخرین قسمت از این مجموعه، نگاهی به گران‌ترین خودروهای جدید سال 2017 می‌اندازیم.

فِراری GTC4 لوسو

ferrari-gtc4-lusso

آغاز فروش: اواخر 2016 قیمت پایه: 320,000 دلار دومین نسل از کوپه لوکس و چهار نفره فِراری، آماده ورود به میدان رقابت است. مهم‌ترین خصائص کلیدی آن نیز فرم بدنه شوتینگ برِیک، سامانه چهار چرخ محرک، نمای بصری پرابهت و عملکرد فنی فوق‌العاده هستند. بازده بلوک 6262 سی‌سی قبلی بازهم بیشتر شده و به 681 اسب بخار قدرت و 697 نیوتون‌متر گشتاور بالغ گشته که شتاب اولیه 3.4 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 208 مایل بر ساعت (334 کیلومتر بر ساعت) را ممکن می‌سازد. همچنین برای نخستین بار از سامانه فرمان‌پذیری محور عقب سود می‌برد که نقشی حیاتی در پایداری و تحت کنترل بودن این اسب وحشی دارد.

رولزرویس داون

rolls-royce-dawn

در حال فروش قیمت پایه: 339,850 دلار داون تنها یک رَیث روباز نیست، بلکه فلسفه‌ای است که رولزرویس تلاش می‌کند در آینده نزدیک به‌عنوان روح تمامی محصولاتش به مردم و مشتریان اختصاصی خود بشناساند. تورستِن مولِر-اُووس (Torsten Muller-Otvos) در اظهارنظری جالب راجع به سقف تاشو آن می‌گوید: مشتریان ما صدای فرود قطرات باران بر سقف پارچه‌ای را دوست دارند. تنها 22 ثانیه (حداکثر تا سرعت 50 کیلومتر بر ساعت) طول می‌کشد تا هوای آزاد با کابین لوکس و لذت‌بخش داون ترکیب شود. جای‌جای اتاق دقیقاً همان چیزی است که مشتری در فرآیند سفارش طبق سلیقه شخصی خود انتخاب کرده است. شانزده بلندگو هم در اطراف سرنشینان آماده ارائه موسیقی با کیفیت بسیار عالی هستند. قلب داون را فراموش نکنیم. بلوک 6.6 لیتری V12 بیشینه قدرت و گشتاور 563 اسب بخار و 575 پوندفوت (780 نیوتون‌متر) تحویل می‌دهد و از همه نظر آماده عرض‌اندام و رقابت است؛ البته به موقعیت هم بستگی دارد.

آستون مارتین DB11

aston-martin-db11

در حال فروش قیمت پایه: 214,820 دلار طراحی و مهندسی پخته، DB11 را بدل به جایگزینی قابل برای DB9 کرده است. هسته مرکزی آلومینیومی سبک‌وزن، فاصله محوری طویل‌تر و به طبع آن فضای بیشتر برای سرنشینان عقب، نمای بصری بسیار زیبا و آئرودینامیک و پایداری قابل‌قبول ویژگی‌های جالب‌توجه آن هستند. زیر کاپوت آلومینیومی، پیشرانه کاملاً جدید 5.2 لیتری V12 توربو دوقلو مجهز به سامانه استارت/استاپ و غیرفعال کردن سیلندرها و بیشینه بازدهی 600 اسب بخار قدرت و 516 پوندفوت (700 نیوتون‌متر) گشتاور آرمیده که با جعبه‌دنده هشت سرعته ZF همکاری می‌کند.

بنتلی مولسان

bentley-mulsanne

آغاز فروش: پاییز قیمت پایه: 330,000 دلار (تخمینی) مولسان برای سال 2017 تغییرات زیادی داشته و در سه مدل متفاوت به فروش می‌رسد: استاندارد، با فاصله محوری بلند (Extended Wheelbase) و اسپید (Speed). زیر کاپوت بلوک 6.75 لیتری دو توربو با هشت سیلندر و آرایش V شکل قرار گرفته که خروجی خود را به جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار می‌سپارد. تعلیق بادی، چراغ‌های LED جلو، تبلت‌های متصل به سامانه اطلاعات و سرگرمی و جداشونده در عقب و نمایشگر لمسی هشت اینچی سایر ویژگی‌های استاندارد آن را تشکیل می‌دهند. در نسخه بلند، هدف اصلی راحتی منحصربه‌فرد سرنشینان ردیف دوم بوده؛ به‌عنوان مثال فضای پای صندلی‌های عقب حدود 10 اینچ (254 میلی‌متر) افزایش پیدا کرده و مواردی چون زیر پایی و سانروف اختصاصی بدان اضافه شده است. مولسان اسپید اما تمرکزش را بر سریع‌تر بودن معطوف می‌دارد. قدرت و گشتاور خروجی با افزایش به ترتیب 25 و 80 واحدی به 530 اسب بخار و 1100 نیوتون‌متر می‌رسد. برای ثبت شتاب اولیه نیز تنها 4.8 ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا سقف سرعت 190 مایل بر ساعت (305.7 کیلومتر بر ساعت) پیش برود.

لامبورگینی اوراکان اسپایدر

lamborghini-huracan-spyder

در حال فروش قیمت پایه: 267,545 دلار لامبورگینی سقف اوراکان را برداشت تا دو سرنشین خوش‌شانسش نوای پیشرانه V10 تنفس طبیعی 5.2 لیتری را با سایه‌روشنی از هوای آزاد بشوند. باز و بسته شدن سقف پارچه‌ای (برخلاف رقیب هم‌وطنش، فِراری 488 اسپایدر که از سقف تمام فلزی بهره می‌برد) تنها در 17 ثانیه انجام می‌شود. قدرت 602 اسب بخاری و گشتاور 560 نیوتون‌متری از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته دو کلاچه به هر چهار چرخ می‌رسد. یکی از نکات جالب اوراکان، سامانه Cylinder-on-Demand است که در مواقع لزوم سیلندرهای اضافی را غیرفعال کرده و موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود؛ البته خیالاتی نشوید، چون هنوز هم در سیکل شهری و جاده‌ای به ترتیب 16.8 و 11.7 لیتر بنزین خواهد بلعید!

بنتلی بِنتایگا

bentley-bentayga

در حال فروش قیمت پایه: 229,100 دلار به نظر می‌رسد نخستین ورود بنتلی به کارزار رقابت کراس‌اوورها، موفقیت‌آمیز بوده است. بنتایگا اکثر ویژگی‌های مورد انتظار را در کالبَد خود داشته و خیلی نمی‌توان بدان ایراد گرفت. چرم و چوب کاری چشم‌نواز اتاق، موارد سفارشی متنوع و البته گران‌قیمت، قلب W12 توربو دوقلو 600 اسب بخاری و 900 نیوتون‌متری، شتاب اولیه کمتر از 4 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 187 مایل بر ساعت (301 کیلومتر بر ساعت) ازجمله مسائلی هستند که نمی‌گذارند به‌راحتی از کنار این انگلیسی 2449 کیلوگرمی بگذرید.

مک‌لارن 675LT روباز

mclaren-675lt-spider

در حال فروش قیمت پایه: 377,600 دلار نسخه روباز 675LT مناسب مردمان ثروتمندی است که مدل‌های میان ‌رده دیگر مک‌لارن راضی‌شان نمی‌کند. بلوک 3.8 لیتری V8 آن با تکیه بر دو عدد توربوشارژر 666 اسب بخار قدرت و 699.6 نیوتون‌متر گشتاور تحویل می‌دهد. وزن خشک نیز در مقایسه با 650S اسپایدر، به میزان 220 پوند (99.7 کیلوگرم) کمتر شده است. طبق گفته‌های مک‌لارن، 675LT روباز با شتاب 2.8 ثانیه‌ای و بیشینه سرعت 203 مایل بر ساعت (326.6 کیلومتر بر ساعت) در تیراژ محدودِ 500 دستگاهی آمده تا پاسخی شایسته به فراری 458 اسپچاله و دیگر رقبا دهد؛ گرچه میزان و کیفیت تحقق این مهم جای بسی سوال دارد.

لامبورگینی اوراکان LP580-2

lamborghini-huracan-lp-580-2

در حال فروش قیمت پایه: 201.100 دلار دو دیدگاه درباره آن وجود دارد: اول این‌که مخصوص کسانی است که بیشتر به دنبال لذت رانندگی و حس خالص یک خودروی دیفرانسیل عقب با نشان لامبورگینی هستند؛ دوم ابهت گاو خشمگین سَنت آگاتا به خودروهای چهار چرخ محرک آن بوده و اصلا نیازی به ارائه نسخه‌های تک دیفرانسیل وجود ندارد. به‌هرحال خروجی 571 اسب بخاری و 539.6 نیوتون‌متری بلوک تنفس طبیعی 10 سیلندر نسبت به برادر دو دیفرانیسل اندکی کمتر بوده و تماماً به چرخ‌های عقب می‌رود. برای حفظ پایداری و جلوگیری از هرگونه افت عملکرد فنی هم از سامانه تعلیق محکم‌تر و تنظیمات سفت‌تر برای فرمان بهره گرفته شده است. اگر بخواهیم در یک کلام توصیفش کنیم، سبک‌تر و ارزان‌تر بوده و کاملاً مناسب دوستداران افراطی پیست مسابقه می‌باشد.

بوگاتی شیرون

by-design-bugatti-chiron

آغاز فروش: پاییز قیمت پایه: 2,600,000 دلار (تخمینی) خودروسازی آلمانی-فرانسوی بوگاتی، ویرون دوست‌داشتنی را پس از ده سال بازنشسته کرد. اندکی بعد زمزمه‌های ورود جانشین آن به خط تولید شکل گرفت و تدریجاً به واقعیت تبدیل شد. شیرون، همانی است که می‌گویند غوغا به پا خواهد کرد! برخلاف بسیاری از پروژه‌های خودرویی امروزی که مشکل هزینه و منابع مالی دارند، شیرون با قوانین محدود فیزیک و طبیعت درگیر است! تمامی اعداد و ارقام آن بزرگ بوده و چشم را گرد می‌کنند: قلب هشت لیتری شانزده سیلندر با آرایش W، که 1500 اسب بخار قدرت و 1100 پوندفوت (1491 نیوتون‌متر) گشتاور را تقدیم چرخ‌های محرک می‌کند. در 2.4 ثانیه به یکصد کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. سقف سرعت محدودشده آن 261 مایل بر ساعت (420 کیلومتر بر ساعت) بوده و برخی شایعات از ارائه بسته‌ای فنی در آینده با قابلیت دستیابی به سرعت 280 مایل بر ساعت (450 کیلومتر بر ساعت) می‌گویند. تنها 500 دستگاه از نسخه‌های مختلف شیرون تولید خواهد شد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *