نگاهی به آخرین سواری فیدل کاسترو پشت یک خودروی آفرود روسی

نگاهی به آخرین سواری فیدل کاسترو پشت یک خودروی آفرود روسی

مراسم تشییع‌جنازه فیدل کاسترو در دقایق آخر به یک مراسم خصوصی تبدیل شد، به‌گونه‌ای که فقط حدوداً به ۳۰ نفر اجازه داده شد تا در قبرستان سانتا ایفیگنیا حضور پیدا کنند. ولی قبل از این‌که مقامات جلوی حضور تمام رسانه‌های داخلی و بین‌المللی را بگیرند، خاکستر کاسترو از میدان انقلاب شهر سانتیاگو کوبا پشت یک خودرو از میان انبوه جمعیت عبور کرد تا آن‌ها بتوانند با رهبر فقید خود خداحافظی کنند. در این مراسم خاکستر فیدل کاسترو روی یک تریلر قرار گرفته بود که به یک خودروی UAZ متصل شده بود.

fidel-castro-01

fidel-castro-03

به‌عنوان یک فرد ارتشی و رهبری کمونیست، فیدل کاسترو بیشتر از هرکسی با این خودروی آفرود روسی آشنا بود. همچنین بهتر است اشاره کنیم که در سال ۱۹۵۹، او و افرادش پیروزی در انقلاب خود را به سبک خود و روی یک دوج کاستوم رویال جشن گرفته بودند.

fidel-castro-05

“نیروهای رهبر شورشی فیدل کاسترو که طی ماه‌های قبل در کوهستان و جنگل با دولت مبارزه کرده بودند در حال عبور از مرکز شهر هاوانا در سوم ژانویه ۱۹۵۹ لبخندهای بزرگی به لب دارند. هزاران نفر در کنار خیابان‌ها جمع شده‌اند تا آن‌ها را ببینند.”

fidel-castro-04

fidel-castro-02

خودروی UAZ-۴۶۹ و سایر نمونه‌های آن از سال ۱۹۷۱ انتخاب اول بسیاری از سازمان‌های ارتشی (و جنگلبانان) بوده است و ازآنجایی‌که خط تولید آن‌ها تا اواخر سال ۲۰۱۵ در شهر اولیانوفسک در ۸۹۰ کیلومتری مسکو برپا بود، مشکلی نیز از بابت تأمین قطعات آن وجود ندارد.

hunter-brown

در سال ۲۰۰۳، مدل ۴۶۹ نام خود را به UAZ هانتر تغییر دارد، و امروز، هنوز هم شما می‌توانید یکی از آن‌ها را با گیربکس هیوندای و رنگ متالیک قهوه‌ای این چنینی خریداری نمایید. فوق‌العاده کلمه‌ای است که هم‌اکنون دنبال آن می‌گردید!

منبع: roadandtrack

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *