نمایش نسل جدید سوزوکی سوئیفت در نمایشگاه ژنو

نمایش نسل جدید سوزوکی سوئیفت در نمایشگاه ژنو

چند وقت پیش سوزوکی نسل جدید هاچ‌بک سوئیفت خود را رسماً معرفی کرد اما حالا این سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ مخصوص بازار اروپای سوئیفت را در نمایشگاه ژنو به نمایش درآورده است. این نسخه از سوئیفت تقریباً با نسخهٔ مخصوص ژاپن یکسان است چراکه سوزوکی می‌گوید هدف اصلی‌اش در نسل جدید سوئیفت ایجاد یک هاچ‌بک جهانی بوده است. بدون شک سوئیفت مهم‌ترین محصول سوزوکی محسوب می‌شود چراکه طی مدت 12 سال در سراسر جهان 5.4 میلیون دستگاه فروش داشته است که بیشتر از هریک از دیگر محصولات این شرکت است.

2017-suzuki-swift

نمی‌توان انکار کرد که نسل جدید سوئیفت برخی ویژگی‌های طراحی اصلی نسل قبلی خود را حفظ کرده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به خط شانهٔ قوی، ستون‌های A مشکی‌رنگ و چیدمان عمودی چراغ‌های عقب و جلو اشاره کرد. بااین‌حال سوئیفت جدید ابعاد کمی متفاوتی دارد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون کوتاه‌تر، کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر شده است درحالی‌که ارتفاع آن نیز از سطح زمین کمتر شده است.

suzuki-swift-2018-1024-04

suzuki-swift-2018-1024-02

suzuki-swift-2018-1024-05

suzuki-swift-2018-1024-01

suzuki-swift-2018-1024-03

علاوه بر این، مکان نصب صندلی‌ها نیز پایین‌تر آمده که درنتیجه موجب ایجاد فضای سر بیشتر و 23 میلی‌متر فضای عمودی و جانبی بیشتر برای صندلی‌های عقب شده است. نسل چهارم این ماشین بر روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده است که در آن فضای موتور به حداقل رسیده که تأثیر مثبتی بر فضای کابین و صندوق بار داشته است. همچنین این اولین سوئیفتی است که از داشبورد راننده محور برخوردار است به‌گونه‌ای که کنسول وسط به میزان پنج درجه به سمت راننده تمایل دارد.

suzuki-swift-2018-1024-06

suzuki-swift-2018-1024-07

suzuki-swift-2018-1024-08

سوزوکی این هاچ‌بک ساب‌کامپکت را با دو پیشرانهٔ بنزینی عرضه خواهد کرد. موتور کوچک‌تر یک واحد 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بوسترجت است که 115 اسب بخار قدرت و 170 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور دوم اما که از نوع دوال‌جت بوده و حجم بیشتری معادل 1.2 لیتر دارد، قدرت کمتری برابر با 90 اسب بخار تولید می‌کند؛ اما سوزوکی برای سوئیفت جدید یک سیستم هیبریدی خفیف را هم ارائه کرده است که آن‌را SHVS می‌نامد. این که یک سیستم سبک‌وزن و جمع‌وجور است، ژنراتور و استارت را باهم ترکیب کرده است و وظیفهٔ هردوی آن‌ها را بر عهده دارد.

2017-suzuki-swift8

2017-suzuki-swift7

2017-suzuki-swift2

این سیستم برق خود را از طریق احیاء انرژی ترمزها تأمین می‌کند و در مواقع لزوم مانند هنگام شتاب گیری توانی جزئی را به موتور بنزینی اضافه می‌کند. این فناوری هیبریدی فقط در موتور بوسترجت قابل سفارش خواهد بود و کمک می‌کند تولید دی‌اکسید کربن آن به تنها 97 گرم در هر کیلومتر کاهش پیدا کند. همچنین مدل 1.2 لیتری نیز به‌صورت سفارشی با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود که این مورد برای اولین بار است که در سوئیفت ارائه شده است. این یک سیستم چهارچرخ محرک کاملاً خودکار و دائمی است که زمانی که چرخ‌های جلو کشش و چسبندگی خود را از دست بدهند گشتاور بیشتری را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

2017-suzuki-swift5

2017-suzuki-swift6

2017-suzuki-swift3

2017-suzuki-swift4

تولید نسل جدید سوئیفت برای بازار اروپا در کارخانهٔ ساگارا در ژاپن انجام می‌گیرد و فروش آن از تابستان آینده آغاز خواهد شد.

پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *