سرانجام فورد از جدیدترین نمونه فیستا هم رونمایی کرد. همانند سایر خودروهای جدید فورد این ماشین هم میزبان تکنولوژی های گوناگونی از سوی فورد است و موتور آن هم، همان موتور معروف سه سیلندر اکوبوست یک لیتری است که 100 تا 125 اسب بخار قدرت را به کمک گیربکش شش سرعته اتومات به چرخ های جلو منتقل می کند.
از تکنولوژی هایی که در این خودرو به کار رفته است می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- سیستم ford sync که قابلیت اتصال چندین سیستم را به خود دارد و با صدای راننده کار می کند.
- سیستم ترمز مخصوص رانندگی در شهر
- سیستم mykey که یک نوآوری بسیار جالب است: یک کلید در داخل کابین در اختیار راننده است که در هنگام روشن کردن خودرو با این کلید، بعضی از تنظیمات خاص اعمال می شود مانند صدای مناسب سیستم صوتی، محدود کننده سرعت و هشدار بستن کمربند ایمنی به طوری که با نبستن کمربند، علاوه بر هشدارهای صوتی، سیستم صوتی هم کار نمی کند. این سیستم بیشتر به درد خانواده هایی می خورد که خودروی خود را دست فرزند نوجوانشان می دهند.
- وجود موتور خارق العاده 1 لیتری EcoBoost سه سیلندر که مصرف سوخت کم و اقتصادی دارد.
اما ظاهر فیستا، طراحی خودرو همچنان بر پایه فیستا قدیمی محبوب باقی مانده است و تنها کمی بروزتر شده است. از جلوپنجره ذورنقه شکل شبیه آستون مارتین گرفته تا چراغ های LED اطراف آن که در روز خودنمایی می کنند.
در کنار خودرو هم خط موّربی بر زیبایی آن می افزاید. اما در عقب، تنها چراغهایش جلب توجه می کند و چیز خاص دیگری را نمی توان نام برد. به طور کلی طراحی فیستا جدید بهتر و جذاب تر شده است و ساختار سقف منحنی شکل و ستون A همچنان حفظ شده است.
اما نگاهی به داخل کابین بیاندازیم. داخل خودرو کاملا از نو طراحی شده و مانند طراحی خارجی اش بروزتر شده است. تریم داخل رنگ تیره ای دارد و با بخش های آلومینیومی تزئین شده است، یکی از نکات قابل توجه داخل اتاق، وجود لوگوی شرکت سونی در بالای سیستم صوتی است.
این خودرو دارای یک سیستم اضطراری هشدار و تماس است که در هنگام تصادف، خودرو بطور خودکار با مرکز امداد رسانی تماس می گیرد، هر چند این سیستم جدید نیست و در خودروهای قدیمی تر نیز بکار رفته است اما اهمیت آن زمانی آشکار می شود که در کنار سیستم my key قرار بگیرد.