نسخهٔ اسپرت سئات آتکا FR معرفی شد

نسخهٔ اسپرت سئات آتکا FR معرفی شد

شرکت اسپانیایی سئات طیف مدل‌های نخستین کراس‌اوور خود یعنی آتکا را با معرفی یک نسخهٔ اسپرت بنام FR گسترش داده است. در حال حاضر آتکا در سه تیپ Reference، Style و XCellence عرضه می‌شود که حالا نسخهٔ جدید FR نیز به آن‌ها افزوده شده است. البته آتکا FR یک کراس‌اوور عملکرد بالای تمام‌عیار نیست بلکه به‌عنوان یک تیپ اسپرت به دیگر تیپ‌های این ماشین اضافه گردیده است.

seat-ateca_fr-2018-1024-01

آتکا FR به لطف لوگوهای خاص جلو و عقب، جلوپنجرهٔ مشکی براق، ریل‌های روی سقف و فریم پنجره‌های مشکی‌رنگ، همرنگ بدنه شدن قسمت پایینی سپرها، LEDهای منحصربه‌فرد در مه شکن‌ها، اسپویلر عقب و رینگ‌های 19 اینچی اسپرت با لاستیک‌های 245، خود را از دیگر تیپ‌ها متمایز می‌کند.

seat-ateca_fr-2018-1024-02

در داخل نیز به‌صورت استاندارد صندلی‌های اسپرت خودرو با چرم آلکانترا پوشیده شده‌اند درحالی‌که برای آن پدال‌های آلومینیومی و لوگوی FR نیز در نظر گرفته شده‌اند. همچنین دوخت قرمز برجسته روی غربیلک فرمان، صندلی‌ها و رو دری‌ها هم نمایی اسپرت به داخل آتکا بخشیده‌اند. این موارد در کنار ارائهٔ جزئیاتی به رنگ مشکی پیانو بر روی کنسول وسط نمای پریمیومی را ایجاد کرده‌اند.

seat-ateca_fr-2018-1024-04

برای سئات آتکا FR یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی توربو TSI جدید ارائه شده است که 190 اسب بخار قدرت داشته و به پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی کنونی پیوسته است. موتورهایی که بین 150 تا 190 اسب بخار قدرت دارند. برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ اتوماتیک DSG دوکلاچه قابل انتخاب است که قدرت را به‌صورت استاندارد به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز برای آن قابل سفارش است.

seat-ateca_fr-2018-1024-03

اما غیرازاین موتور بنزینی، طرفداران پیشرانه‌های دیزل نیز می‌توانند یک موتور TDI را انتخاب کنند درحالی‌که امکان سفارش سیستم DCC (کنترل دینامیک شاسی) و فرمان پیشرفته هم برای آن وجود دارد. سئات رسماً آتکا FR را در نمایشگاه خودروی بارسلونا در اسپانیا به نمایش درخواهد آورد که از تاریخ 11 تا 21 ماه می برگزار می‌گردد. این کراس‌اوور از تابستان امسال به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌گردد.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *