ایران خودرو برای جایگزینی موتورهای قدیمی محصولات پژو 405 و پارس یک موتور ارتقا یافته را معرفی می کند. در این پروژه موتور XU7 که دارای تکنولوژی قدیمی می باشد با افزایش حجم به 1900 سی سی و بهینه سازی موتور و تغییرات در ورودی هوا و خروجی دود، علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، تغییری هم در مصرف 8.7 لیتری آن ایجاد نخواهد شد. به گفته قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در کيفيت و توسعه محصول، موتور جدید XUM قرار است جانشین موتور jp4 پژو پارس (که 16 سوپاپ هم می باشد ) شود. این در حالیست که موتور TU5 بروی بسیاری از محصولات پژو در حال جایگزینی است و قرار است سال آینده با افزایش چشمگیر تولید، تقریبا تمام 405 های تولیدی را پوشش دهد.
بنظر می رسد ایران خودرو قصد دارد یک موتور قدیمی تر ولی ارزانتر را در کنار TU5 داشته باشد. در کنار این موتورها، خانواده موتورهای ملی سری EF با ورود یک عضو 1400 سی سی بنام EF4 در سال آینده (موتور پایه خودروی رانا) و EFD دیزلی (برای سمندهای دیزلی) در سال بعد آن شلوغتر می شوند. ضرورت انطباق با استانداردهای یورو 4 باعث شده تا ایران خودرو درصدد حذف تدریجی موتورهای آلاینده خود باشد. حتی موتور EF7 نیز با تغییراتی در سرسیلندر و کاهش 8 درصدی سوخت در برنامه این شرکت بزرگ قرار دارند.