سانگ یانگ کره را باید کم کم جدی تر بگیریم. این شرکت که دیرپاترین تولیدکننده خودرو در این کشور است و اکنون نیز در اختیار ماهیندرای هند قرار گرفته، کمتر از سایر رقبای خود معروف شده و باید برای جبران عقب ماندگی خود بکوشد. آوردگاه ژنو عرصه ای برای معرفی دستاوردهای تازه این شرکت می باشد. مدل کانسپت XIV-2 که مخفف خودرو با رابط کاربری هیجان انگیز (exciting User Interface Vehicle) می باشد در این نمایشگاه رونمایی شد.
XIV-2 را باید یک کراس اوور یا CUV دو در و کانورتیبل دانست. زیرا سقف پارچه ای آن بصورت الکتریکی باز و بسته می شود (مشابه فیات 500 کابریولت). البته سانگ یانگ XIV-2 در انواع چهار درب (در واقع 5 در) یا کوپه هم می تواند به تولید برسد. سابقه و تخصص سانگ یانگ در ساخت خودروهای شاسی بلند نیز در طراحی این مدل جمع شده است. البته استفاده از فیبر کربن برای بدنه بیرونی چیزی نیست که انتظار دیدن آن در مدلهای تولیدی سانگ یانگ را داشته باشیم.
این خودرو با موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری بنزینی با 123 اسب بخار نیرو یا دیزلی با قدرت 128 اسب بخار ، به حرکت در می آید. هر دو نسخه با کمک یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک نیرو را به چهار چرخ منتقل می کنند.
می توان این خودرو را با نیسان جوک مقایسه کرد اما واضح است که قوای فنی آن حتی با سایه نیسان هم نمی تواند رقابت کند! بنظر هم نمی رسد که بجز طراحی و تجهیزات، چیز هیجان انگیز دیگری در این ماشین بیابید.