مجله آلمانی Auto Motor und Sport روی برنامه های بی ام و تا سال 2021 زوم کرده است، چرا که قرار است این کمپانی باواریایی، در این مدت مدلهای مختلفی از خودروها را تولید کند که بعضی آنها به روز شده ی مدلهای قبلی هستند و برخی هم مدلهای کاملا جدید خواهند بود. در اینجا می توانید لیست کاملی از برنامه ای که هر AMS دارد را به ترتیب زمانی ببینید :
- بی ام و سری 6 فیس لیفت
- بی ام و i3 فیس لیفت
- بی ام و سری 2 Coupe and Convertible فیس لیفت _ ژوئیه
- بی ام و سری 6 GT
- بی ام و X7
- بی ام و M5
- بی ام و M2 فیس لیفت و M2 GTS
- بی ام و Z5
- بی ام و X2
- بی ام و X3
- بی ام و X3 M _ اوایل 2018
- بی ام و i8 Spyder
- بی ام و X1 L ( البته یک مدل X1 بزرگ هم اکنون در چین موجود است، بنابراین مدل جدید باید یک مدل جهانی تر باشد.)
- بی ام و M4 GT4
- بی ام و X4
- بی ام و سری 3
- بی ام و X5
- بی ام و سری 8 کوپه _ اواخر 2018
- بی ام و سری 1 _ 2019
- بی ام و iNext ( البته طبق اعلام رسمی بی ام و سال 2021 خواهد آمد )
- بی ام و سری 8 Convertible _ اواخر 2019
- بی ام و i5
با اینکه این لیست ممکن است خیلی دقیق نباشد، اما دقیقا بیان می کند که بی ام و در فکر تولید چه خودروهایی است.
بر همین اساس، به نظر می رسد سری 8 واقعا قرار است بازگردد و آن عکسهای جاسوسی از کوپه ها و convertibles بیشتر باید مربوط به سری 8 باشند تا نسخه جدیدی از سری 6.
سری X2 که سپتامبر گذشته در Paris Motor Show از آن رونمایی شد، کم کم برای تولید انبوه آماده می شود. همچنینمدلهای قوی CS / GTS از سری M2 در ماه های آینده معرفی می شود که احتمالا از موتوری مشترک با M4نیرو خواهند گرفت.
این احتمال به شکل جدی وجود دارد که ب ام و در سال 2017 برای نخستین بار SUV سایز بزرگی را به نام X7 راهی بازار کند، نسل جدید M5 و تولید مدل جایگزینی برای Z4 تحت کد Z5 از دیگر محصولات هیجان انگیز امسال خواهند بود.
در مورد مدل M4 GT4، انتظار می رود یک نسخه خوب و قوی کوپه تاثیر گرفته از مدل مسابقه ای هم نامش باشد. جالب اینجاست که فعلا هیچ اشاره ای به M4 CS که به تازگی اخبارش به بیرون درز کرده، نشده است، اما ممکن است ماه آینده در ژنو در کنار مدل جدید فیس لیفت شده سری 4 عرضه شود.عرضه این مدل ها در حالیست که ب ام و تلاش فراوانی را برای توسعه خودروهای هوشمند (خودران) و بهبود عملکرد سیستم های هیبریدی و خودروهای برقی و ارائه نسل جدید موتورهای درون سوز ادامه می دهد.
نسل آینده سری 3 نیز در مرحله تست های عملکردی قرار دارد و قرار است در میانه سال 2018 با 80 کیلوگرم وزن کمتر نسبت به مدل فعلی و بهبود مشخصات فنی و دینامیکی راهی بازار شود.
در واقع این قیاس مع الفارق به نظر می رسد اما حداقل بر روی کاغذ می توان گفت که کارکنان ب ام و به عنوان یک خودروساز نه چندان بزرگ، چه میزان تلاشی را برای تولید 22 مدل جدید ظرف 4 سال آینده انجام می دهند تا در کورس رقابت باقی بمانند.
اما در کشور ما خودروسازان دولتی هدفی بزرگتر از ارائه یک محصول در طول سال (آنهم مدل هایی با حداقل تغییرات فنی) ندارند و در بازاری نیمه انحصاری به راحتی تیراژ میلیونی خود را حفظ می کنند.