معرفی کانسپت ID Buzz فولکس‌واگن، نگاهی به گذشته در آینده

معرفی کانسپت ID Buzz فولکس‌واگن، نگاهی به گذشته در آینده

فولکس‌واگن پس از بحران دیزل‌گیت رویهٔ خود را کاملاً تغییر داده و قصد دارد توجه بیشتری بر ساخت خودروهای الکتریکی داشته باشد. در همین راستا، این شرکت کانسپت تمام الکتریکی ID را چند ماه پیش در نمایشگاه پاریس معرفی کرد که آغازگر راه خودروهای الکتریکی آیندهٔ فولکس‌واگن است. حال این سازندهٔ آلمانی قصد دارد دومین مدل از محصولات الکتریکی سری ID خود را در نمایشگاه دیترویت 2017 معرفی کند. این کانسپت که ID Buzz نام دارد، یک ون الکتریکی است که ظاهر آن با نگاه و الهام از نسل اول ون‌های ترنسپورتر کلاسیک و نوستالژیک فولکس‌واگن طراحی شده است.

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-05

نسل نخست ون مشهور ترنسپورتر که بر اساس مدل محبوب بیتل ساخته شده بود، برای اولین بار در سال 1949 معرفی شد و یکی از محصولات نمادین و کلاسیک‌های دوست‌داشتنی فولکس‌واگن محسوب می‌شود. این ون‌ها با نام‌های مختلفی همچون میکروباس به بازار عرضه شده و محبوبیت بالایی کسب کردند. حال این غول خودروسازی دنیا قصد دارد با الهام از ترنسپورتر قدیمی و اعمال ویژگی‌های طراحی آن بر روی کانسپت آینده‌نگر ID Buzz، نشانه‌هایی از گذشتهٔ خود را در آینده به نمایش درآورد.

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-11

کانسپت ID Buzz به‌عنوان یک میکروباس چهارچرخ محرک برای آینده طراحی شده است و تعدادی از فناوری‌های پیشرفته را در دل خود جای داده است. همچنین این کانسپت ادامه‌دهندهٔ راه کانسپت Budd-E است که سال گذشته معرفی شد. در زیر پوست ID Buzz یک بسته باطری بزرگ 111 کیلووات ساعتی نصب شده که نیروی موردنیاز دو موتور الکتریکی ون را تأمین می‌کند. یکی از این موتورها در محور جلو و دیگری در محور عقب نصب شده‌اند و مجموعاً 370 اسب بخار قدرت دارند. فولکس‌واگن می‌گوید ون Buzz می‌توان با تکیه بر این موتورها در تنها 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که با یک‌بار شارژ کامل باطری‌ها نیز توانایی پیمودن 435 کیلومتر را دارد.

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-01

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-09

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-0d

اما شاید مهم‌ترین ویژگی قوای محرکهٔ این کانسپت الکتریکی زمان شارژ باطری‌های آن باشد که با شارژرهای 150 کیلوواتی 80 درصد آن‌ها در کمتر از 30 دقیقه شارژ می‌شوند. این ون بر روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته شده و این شرکت می‌گوید که در آینده به‌راحتی امکان ساخت نمونهٔ تولیدی آن با قوای محرکهٔ دیفرانسیل عقب با 270 اسب بخار قدرت و باطری‌های کوچک‌تر 83 کیلووات ساعتی وجود دارد.

vw-id-buzz-26

vw-id-buzz-29

vw-id-buzz-27

vw-id-buzz-25

vw-id-buzz-39

vw-id-buzz-38

vw-id-buzz-12

vw-id-buzz-2

vw-id-buzz-7

همانند کانسپت اول ID که سال گذشته در نمایشگاه پاریس 2016 رونمایی شد، کانسپت دوم ID Buzz نیز به فناوری رانندگی خودکار مجهز شده است به‌گونه‌ای که فولکس‌واگن ادعا می‌کند این خودرو اولین MPV کاملاً خودران جهان است. در این خودرو به‌سادگی و فقط با فشردن یک دکمه، غربیلک فرمان به داخل داشبورد جمع شده و Buzz با استفاده از سنسورهای لیزری، سنسورهای اولتراسونیک، رادارها، دوربین‌های جانبی و یک دوربین جلو به‌صورت کاملاً مستقل و خودکار رانندگی می‌کند. فولکس‌واگن می‌گوید توانایی رانندگی خودکار این ماشین می‌تواند تا سال 2020 به تولید برسد.

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-10

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-02

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-0b

در بخش طراحی بیرونی، همان‌طور که اشاره شد Buzz الهاماتی از ون میکروباس قدیمی گرفته است اما از سوی دیگر این کانسپت شباهت‌های زیادی هم با کانسپت قبلی Budd-E دارد. بااین‌وجود تعدادی عناصر کلیدی جدیدی هم در آن بکار رفته است که برخی از آن‌ها برای اولین بار در کانسپت ID نشان داده شدند. از تغییرات قابل‌توجه Buzz نسبت به Budd می‌توان به بازنگری کلی در نمای جلویی آن اشاره کرد که نمایانگر زبان طراحی سری ID فولکس‌واگن است که در آینده در خودروهای تولیدی این سری بکار خواهد رفت. این زبان طراحی شامل چراغ‌های جلوی LED جذاب، سپرهای کاملاً یکپارچه با بدنه و چراغ‌های عقب LED بسیار باریک و خطی می‌شود. برای اشارهٔ بیشتر به ترنسپورتر T1، سه دریچهٔ هوا در ستون عقب طراحی شده و بدنهٔ خودرو نیز به‌صورت دو رنگ رنگ‌آمیزی شده است که اتصالی میان گذشته و آینده برقرار می‌کند.

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-0e

این ون در داخل خود توانایی حمل هشت نفر را در سه ردیف صندلی دارد. همان‌طور که اشاره شد، پس از فعال کردن رانندگی خودکار برای ایجاد فضای بیشتر، غربیلک فرمان به داخل داشبورد می‌رود. همچنین به دلیل وجود فناوری رانندگی کاملاً خودکار، صندلی‌های جلو به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند به‌صورت 360 درجه چرخیده و روبروی صندلی‌های ردیف وسط قرار گیرند. همچنین این صندلی‌ها قابلیت تا شدن دارند که آن‌ها را به یک میز بزرگ تبدیل می‌کند. مهندسین فولکس‌واگن تا جایی که امکان داشته است اوورهنگ‌های ID Buzz را کوتاه نموده و فاصلهٔ محوری آن‌را به حداکثر رسانده‌اند که این امر موجب ایجاد کابین بسیار جاداری شده است.

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-15

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-20

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-1e

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-1d

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-1c

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-1a

volkswagen-id_buzz_concept-2017-1024-1b

[دانلود ویدئو]

همراه شما هستیم با پوشش کامل آخرین و جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت 2017، لحظه‌به‌لحظه در دیترویت با پدال…

detroit-autoshow-2017

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *