تا پیشازاین هوندا سیویک در دو نسخهٔ مختلف تولید میشود که یکی مخصوص بازارهای اروپایی و دیگری مختص بازار ایالاتمتحده بود؛ اما حالا هوندا نسل دهم سیویک را برای بازار اروپا معرفی کرده است که برخلاف نسلهای قبلی یک مدل جهانی است. درواقع این خودرو همان نسخهٔ لیفتبک سیویک است که چندی پیش در ایالاتمتحده عرضه شد. هوندا میگوید که این بزرگترین برنامهٔ توسعهٔ جهانی است که برای یک مدل خودرو انجام داده است. این شرکت همچنین آزمونهای معیارهای مختلفی را در دنیای واقعی بر روی سیویک جدید انجام داده است که ازجملهٔ آنها میتوان به هندلینگ، سواری، فرمان و کیفیت داخلی اشاره کرد.
نسل جدید سیویک 13.6 سانتیمتر کشیدهتر، 3 سانتیمتر عریضتر و 20 میلیمتر کم ارتفاعتر از نسل پیشین خود شده است و هوندا میگوید این یکی اسپرتترین سیویکهایی است که تاکنون ساخته است. شاسی جدید این ماشین 52 درصد مستحکمتر از قبل شده و یک سیستم تعلیق چند اتصالی جدید نیز در عقب آن بکار رفته است. جهت کمک به رسیدن هدف اسپرت در سیویک، این موارد در کنار مجموعهای از کمکفنرهای تطبیقی سفارشی ارائه شدهاند. علاوه بر این، موقعیت راننده نیز در نسل جدید 3.5 سانتیمتر پایینتر از قبل بوده و مرکز ثقل خودروی نیز 1 سانتیمتر پایینتر آمده است. همچنین نسخههای اروپایی برای ارائهٔ احساس اسپرت، دارای فرمان سریعتری هستند.
برای نسل جدید سیویک در اروپا، یک پیشرانهٔ 1 لیتری سه سیلندر جدید به همراه یک واحد 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو ارائه شده است. موتور اول 127 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور داشته و نیروی آن بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا میکند؛ اما غیرازاین، یک گیربکس CVT هم برای این مدل ارائه شده است که در این صورت مصرف سوخت سیویک 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی خواهد بود؛ اما موتور بزرگتر 1.5 لیتری این لیفتبک ژاپنی 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد که بازهم بهصورت استاندارد برای انتقال نیروی آن یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده است. مصرف سوخت این موتور نیز 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
داخل نسل جدید هوندا سیویک در حال حاضر جادارترین کابین در کلاس کامپکت است بهگونهای که سرنشینان عقب 9.5 سانتیمتر فضای پای بیشتری در اختیار دارند. همچنین سیویک جدید با حجم صندوق بار 478 لیتر، بزرگترین صندوق را در کلاس خود ارائه میکند. در داخل این خودرو یک نمایشگر 7 اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هوندا ارائه شده است که از اندروید اتو گوگل و کارپلی اپل پشتیبانی میکند. علاوه بر این، طیف گسترهای سیستمهای کمکراننده و ایمنی هم در سیویک جدید ارائه شده است که شامل مواردی چون سیستم هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص ترافیک و ترمز اضطراری خودکار پیش از برخورد میشود.