معرفی نیسان سنترا نیسمو در نمایشگاه لس‌آنجلس

معرفی نیسان سنترا نیسمو در نمایشگاه لس‌آنجلس

در سال 2013 نیسان نسخهٔ نیسموی سدان کامپکت سنترا را به‌صورت کانسپت معرفی کرد اما این خودرو هیچ‌گاه به تولید نرسید. سپس سنترا در اوایل سال جاری مورد فیس‌لیفت قرار گرفت و ما همواره منتظر بودیم که نیسان نسخهٔ نیسموی سنترا را بر اساس نمونهٔ فیس‌لیفت شده معرفی نماید. حال نیسان سرانجام به این انتظار پایان داده و در نمایشگاه لس‌آنجلس سنترا نیسمو را رونمایی کرده است. خودرویی که برخلاف نمونهٔ قبلی کانسپت نبوده و به تولید خواهد رسید.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-01

این سنترای اسپرت در قسمت بیرونی، ظاهری تهاجمی پیدا کرده است. در قسمت جلو، پروژکتورها به شکل LED های خطی درآمده و در بخش پایینی سپر نصب شده‌اند. همچنین سپرها نیز تغییراتی را تجربه کرده‌اند و رینگ‌ها متفاوت از گذشته شده‌اند؛ اما دیگر قسمت‌های سنترا نیسمو با نسخهٔ معمولی تفاوتی ندارد تا جایی که حتی فرم داخلی جلوپنجره هم نسبت به قبل تغییری نکرده است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-20

nissan-sentra_nismo-2017-1024-02

nissan-sentra_nismo-2017-1024-14

اما جهت افرایش ویژگی‌های ظاهری اسپرت خودرو، آینه‌های جانبی به رنگ مشکی درآمده و یک خط قرمز در آن‌ها کشیده شده است و قسمت‌های قرمزرنگی هم به زیر سپرها و رکاب‌های جانبی اضافه شده است. علاوه بر این‌ها، یک دیفیوزر به همراه پروژکتوری در مرکز آن، یک اسپویلر زیبا و نشان‌های Nismo هم به خودرو اضافه شده‌اند. در کل طراحی ظاهری نیسان سنترا نیسمو زیبا و اسپرت شده است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-12

nissan-sentra_nismo-2017-1024-36

nissan-sentra_nismo-2017-1024-3c

nissan-sentra_nismo-2017-1024-3b

nissan-sentra_nismo-2017-1024-38

nissan-sentra_nismo-2017-1024-37

nissan-sentra_nismo-2017-1024-39

فضای داخلی خودرو نیز از چند ویژگی جالب برخوردار است. لوگوی نیسمو، چرم آلکانترا، خط قرمز روی فرمان و کنسول وسط فیبر کربنی با خطوط قرمز از ویژگی‌های داخلی سنترا نیسمو هستند؛ اما وقتی سراغ زیر کاپوت این خودرو می‌رویم، یک خبر خوب و یک خبر بد وجود خواهد داشت. خبر خوب اینکه سنترا نیسمو قوی‌تر از نسخهٔ استاندارد است و خبر بد اینکه این خودرو از همان پیشرانهٔ توربوشارژ مدل سنترا SR توربو استفاده می‌کند. البته این موتور 188 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 58 اسب بخار و 66 نیوتن متر بیشتر از نسخهٔ غیر توربوی سنترا است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-21

nissan-sentra_nismo-2017-1024-24

nissan-sentra_nismo-2017-1024-25

nissan-sentra_nismo-2017-1024-28

nissan-sentra_nismo-2017-1024-29

nissan-sentra_nismo-2017-1024-2c

nissan-sentra_nismo-2017-1024-2d

بااین‌حال انتظار می‌رفت نسخهٔ نیسموی سنترا بیشتر از 200 اسب بخار قدرت داشته باشد. البته نه 265 اسب بخار که ما اوایل سال جاری پیش‌بینی می‌کردیم اما حداقل 20 درصد افزایش قدرت نسبت به سنترا SR توربو نیاز بود. علاقه‌مندان امیدوار بودند که نیسان با سنترا نیسمو به رقابت با فولکس‌واگن گلف GTI و فورد فوکوس ST بپردازد اما حالا با این قدرت ناامید شده‌اند. جهت انتقال نیرو هم علاوه بر گیربکس CVT قبلی، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم ارائه شده است.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-05

nissan-sentra_nismo-2017-1024-1b

nissan-sentra_nismo-2017-1024-3d

nissan-sentra_nismo-2017-1024-1d

البته یکی از دلایل اصلی که نیسان در سنترا نیسمو به دنبال افزایش قدرت جهت رقابت با گلف GTI و فوکوس ST نرفته است، حفظ قیمت اقتصادی آن بوده است که احتمالاً در ایالات‌متحده از زیر 25 هزار دلار آغاز خواهد شد. بااین‌حال هنوز هیچ اطلاعاتی از قیمت رسمی نیسان سنترا نیسمو اعلام نشده است اما قطعاً قیمتی بیشتر از سنترا SR توربو خواهد داشت که هم‌اکنون از 21,990 دلار آغاز می‌گردد.

nissan-sentra_nismo-2017-1024-1f

nissan-sentra_nismo-2017-1024-04

nissan-sentra_nismo-2017-1024-0d

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *