سرانجام از آخرین بازمانده یکی از محبوبترین، پر فروش ترین و دیرپاترین خودروهای ژاپنی به طور رسمی رونمایی شد. تویوتا کرولای 2014 پس از 47 سال تولید و بیش از 40 میلیون دستگاه فروش در سرتاسر جهان اکنون به نسل یازدهم خود رسیده است.
کرولای جدید با الهام از مدل آلتیس (Altis) و البته نسخه کانسپت فوریا (Corolla Furia) که در نمایشگاه دیترویت امسال معرفی شد و با شباهتهایی به تویوتا کمری جدید برای بازار آمریکای شمالی طراحی شده و ممکن است مدلهای اروپایی یا آسیایی آن تفاوتهایی با این مدل داشته باشند.
طراحی داشبورد از هنجارهای تویوتا فاصله گرفته و کمی شلخته و نا متوازن به نظر می رسد. شباهتهایی بین این طراحی و خودروی اسپرت GT86 تویوتا نیز دیده می شود. ارگونومی مناسب، طراحی اسپرت و با نگاهی به گذشته و مواد مرغوب استفاده شده، از جمله موارد قابل ذکر در کابین این ماشین هستند.
با طولی برابر 4.65 متر از تمام رقبای خود کشیده تر به نظر می رسد. وزن زیر 1.32 تنی این خودرو نیز به لطف استفاده از فولاد کششی با استحکام بالا حاصل گردیده است.
می توان طیف وسیعی از انواع رینگ ها با اندازه 15 تا 17 اینچ و آلیاژهای مختلف را نیز زیر کرولای جدید سفارش داد. آیرودینامیک بهبود یافته و استفاده از تایرهای با مقاومت چرخشی پایین، باعث بهبود عملکرد این اتومبیل شده است.
فعلاً در ایالات متحده، چهار مدل از کرولای جدید با موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری VVT-i و با توان 132 اسب بخار و گشتاور 171 نیوتن متر عرضه می شوند. بالاترین راندمان متعلق به مدل LE Eco با توان 140 اسب بخار و گشتاور 174 نیوتن متر و مصرف سوخت 5.9 لیتر در صد کیلومتر است. مدلهای LE و S با استفاده از گیربکس CVTi-S هفت سرعته خودکار که جایگزین گیربکس های 4 سرعته قبلی می شوند، به بازار می آیند. این در حالیست که مدل پایه L از همان گیربکس چهار سرعته استفاده می کند.