تویوتا نسل جدیدی از قوای محرکه خود برای سال 2017 میلادی را معرفی کرده است. یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر، دو جعبه دنده جدید و همینطور نسل جدید قوای محرکه هیبریدی تمام چیزی است که تویوتا برای قدرت بخشیدن خودروهایش در نظر گرفته است.
هدف تویوتا این است که تا سال 2021 میلادی بیش از 60 درصد خودروهایش مجهز به قوای محرکه جدید شوند.
موتور 2.5 لیتری 4 سیلند مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت که از نسل جدید موتورهای تویوتا با نام Dynamic Force است. این موتور یکی از بهترین بازده های حرارتی در موتورهای تولید انبوه را خواهد داشت.
بیش از 40 درصد انرژی تولید شده توسط احتراق این موتور به گشتاور تبدیل می شود و در نمونه هیبریدی این رقم به 41 درصد می رسد.
وقتی موتور انرژی کمتری در حین هر احتراق به دلیل اصطکاک قطعات داخلی از دست بدهد، توانایی ارسال قدرت بیشتری به سمت چرخ ها را خواهد داشت.
همچنین نسل جدیدی از سامانه هیبریدی این شرکت معرفی شده است. این بخش هم کوچکتر و سبک تر است و به نسبت مدل فعلی بهره وری بالاتری دارد. یکی از مهم ترین نوآوری ها پاسخ بهتر سیستم در زمان هایی است که خودرو به طور کامل متوقف شده است.
در سیستم های هیبریدی، ژنراتور ترکیبی توانایی رساندن قدرت به چرخ ها در حالت رانندگی EV را فراهم می کند و این باعث می شود تا شتاب به مقدار بسیاری افزایش پیدا کند.
موتورهای نسل جدید به جعبه دنده های 8 و 10 سرعته تمام خودکار مجهز خواهند شد. این دو جعبه دنده به دلیل استفاده از چرخ دنده های کاملا جدید، میزان اصطکاک کمتری خواهند داشت و این اجازه می دهد تا مبدل گشتاور پاسخ بهتری فشار پدال گاز بدهد.
تویوتا اعلام کرده است جعبه دنده 10 سرعته بقدری نرم دنده ها را تعویض می کند که بیشتر مناسب خودروهای محور متحرک عقب است. در این جا منظور تویوتا مدل های مختلف لکسوس همچون LS است.
این تنها آغاز حرکت تویوتا به سمت نسل جدیدی از قوای محرکه است. تا پایان سال 2021 میلادی تویوتا در نظر دارد تا 17 گونه مختلف از 9 موتور فعلی را رونمایی کند و همینطور 10 ورژن از 4 جعبه دنده فعلی را عرضه کند.
10 سیستم جدید هیبریدی بر پایه 6 سیستم فعلی از دیگر برنامه های آینده این شرکت به شمار می رود. این برنامه به تویوتا کمک خواهد کرد تا 90 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای خود تا سالا 2050 میلادی کم کند.