شرکت بیسروصدا اما موفق سوبارو، سال گذشته سال پرمشغلهای را سپری نمود و حالا با معرفی نسخهٔ بروز شدهٔ مدل اوتبک نیز آنرا ادامه داده است. اوتبک که محصول پرفروش و محبوب سوبارو محسوب میشود، بهروزرسانی جزئیای را برای سال 2018 تجربه کرده و در نمایشگاه نیویورک به نمایش درخواهد آمد. این خودرو زیر مدل سدان لگاسی محسوب میشود که نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ 2018 آن نیز در نمایشگاه شیکاگو رونمایی شد. هرچند تغییرات ظاهری اوتبک جدید واقعاً نامحسوس است اما این کراس استیشن در زیر پوست خود ارتقائات قابلتوجهی را تجربه کرده که آنرا راحتتر و ایمنتر از قبل کرده است.
طراحی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ اوتبک از نمونههای بروز شدهٔ مدلهای لگاسی و XV پیروی کرده است که شامل گرافیک داخلی جدید چراغهای جلو با خطوط نوری واضحتر میشود درحالیکه طراحی چراغها نیز گوشهدارتر شده است. علاوه بر این، در سپر جلو نیز تجدیدنظر شده و جلوپنجره و پروژکتورها نیز بزرگتر شدهاند. همچنین سوبارو ادعا میکند که روکش فلزی روی سپر جلو در حال حاضر محافظت بیشتری در برابر گِل و سنگ به عمل میآورد. در کل ظاهر سوبارو اوتبک 2018 زیباتر و البته کراستر شده است.
در زیر پوستهٔ خودرو اما سوبارو شاسی اوتبک را مورد بهسازی قرار داده است که ازجملهٔ تغییرات آن میتوان به تنظیم مجدد کمکفنرها، فرمان و سیستم ترمز اشاره کرد که موجب پاسخدهی بهتر فرمان و ترمزها شده است. این تغییرات موجب ارائهٔ سواری نرمتر و تجربهٔ رانندگی لذتبخشتری شدهاند. گیربکس CVT خودرو نیز ساکتتر شده و از تسمههای کوتاهتری در آن استفاده شده است. علاوه بر این، در این گیربکس تنظیمات مختلفی برای زمانبندی پیشرانه در هنگام شتاب گیری انجام گرفته است که بازهم صدای تولید قوای محرکه را کاهش میدهد.
برای کاهش هرچه بیشتر سروصدای کابین، آینههای جانبی به جهت کاهش صدای باد تغییر یافتهاند و در پنجرههای جانبی جلو نیز از شیشههای عایق صدا استفاده شده است که قسمت جلویی کابین اوتبک را ساکتتر میکند. برای کاهش سروصدای عقب نیز در چرخهای عقب از لاستیکهای ضخیمتری استفاده شده است. این بهروزرسانی همچنین با ارائهٔ تجهیزات ایمنی جدید هم همراه بوده است که ازجملۀ آنها میتوان به چراغهای جلوی هماهنگ با فرمان (این سیستم که به چراغهای LED جلوی خودرو مربوط است هنگام پیچیدن با توجه به چرخش فرمان، با تغییر جهت نور چراغهای جلو مسیر پیچ را روشن میکند) نوربالای خودکار اشاره کرد.
کابین اوتبک 2018 نیز از متریال باکیفیتتری ساخته شده و کنسول وسط نیز دوباره طراحی شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفتهٔ خودرو بهصورت استاندارد از طریق یک نمایشگر 6.5 اینچی ارائه میگردد درحالیکه یک نمونهٔ 8 اینچی نیز برای آن قابل سفارش است. از تیپ پریمیوم به بالا دوخت برجستهٔ واقعی روی داشبورد ارائه میگردد درحالیکه تیپهای تورینگ و لیمیتد از این دوخت در صندلیها و رو دریها هم برخوردارند. بهمنظور خنک کردن کابین با سرعت بیشتر نیز سوبارو سیستم تهویهٔ اوتبک را بهبود داده است.
برای این کراس استیشن ژاپنی دو پیشرانهٔ مختلف قابل انتخاب است. موتور اول یک واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر تخت با 175 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور است درحالیکه موتور بعدی یک نمونهٔ 3.6 لیتری شش سیلندر تخت است که 255 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی هردوی این موتورها بهصورت استاندارد تنها توسط یک گیربکس CVT لاینرترونیک در تمامی تیپها به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند که البته حالا به حالت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدالهای پشت فرمان نیز مجهز شده است.
سوبارو در این خودرو یک سیستم جلوپنجرهٔ بسته شوندهٔ فعال را جهت کاهش مصرف سوخت ارائه کرده است درحالیکه تمامی مدلهای اوتبک نیز 22 سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارند. اوتبک با فروشی نزدیک به 183 هزار دستگاه در سال 2016 که 20 درصد نسبت به سال 2015 رشد داشته است، پرفروشترین محصول سوبارو در ایالاتمتحده لقب گرفت. همچنین این استیشن بلندقامت با فروش حدود 43 هزار دستگاه تا ماه مارس 2017، همچنان رهبری خود در فروش سوبارو را حفظ نموده درحالیکه 14.2 درصد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. همانطور که در ابتدا گفته شد، سوبارو قصد دارد اوتبک فیسلیفت شده را چند روز دیگر در کنار برادر کوچکش Crosstrek در نمایشگاه نیویورک رسماً به نمایش عمومی درآورد درحالیکه فروش آن از تابستان امسال در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 در پدال همراه شما هستیم