معرفی فیس‌لیفت تویوتا مارک X سدانی مخصوص بازارهای آسیایی

معرفی فیس‌لیفت تویوتا مارک X سدانی مخصوص بازارهای آسیایی

تویوتا مارک X یک سدان لوکس اجرایی است که صرفاً جهت عرضه در بازارهای آسیایی و خصوصاً بازار داخلی ژاپن تولید می‌شود. نسل نخست این خودرو برای اولین بار در سال 2005 معرفی شد و سپس در سال 2009 نیز نسل دوم آن به بازار آمد. مارک X در حال حاضر در شهر Kanegasaki ژاپن تولید شده و فقط در چین و ژاپن عرضه می‌گردد. حالا تویوتا نسل دوم مارک X را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده جزئیات این فیس‌لیفت را برای بازار ژاپن منتشر کرده است.

toyota-mark-x-2016-fl-front

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا مارک X در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود که عبارت‌اند از 250G/250G Four (این خودرو در تیپ‌های معمولی به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما همۀ تیپ‌ها با سیستم چهارچرخ محرک هم عرضه میشوند که پسوند Four را به دنبال نام خود دارند)، 250S/250S Four، 250RDS و درنهایت مدل پرچم‌دار 350RDS. همچنین برای مدل 250S یک پکیج ویژهٔ F هم ارائه می‌شود. تمامی تیپ‌های 250 مجهز به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری V6 تنفس طبیعی هستند که 200 اسب بخار قدرت و 243 نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که مدل بالاردهٔ 350RDS از یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی با 315 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

marx1611_04-850x508

در قسمت بیرونی مارک X جدید شاهد سپر جلو، جلوپنجره و چراغ‌های بازطراحی‌شده هستیم که این چراغ‌ها به همراه دی‌لایت‌ها در تیپ‌های 250S، 250RDS و 350RDS کاملاً از نوع LED هستند. در مرکز جلوپنجره هم بجای لوگوی تویوتا، یک علامت X قرار گرفته است. در قسمت عقب هم یک برف‌پاک‌کن عقب به مارک X اضافه شده است که در خودرویی سدان امری عجیب به نظر می‌رسد. تیپ‌های 250G و 250S به‌صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های 16 اینچی هستند درحالی‌که مدل‌های 250RDS و 350RSD در حالت استاندارد با رینگ‌های 18 اینچی ارائه می‌شوند. البته این رینگ‌ها در تیپ 250S به‌صورت آپشن قابل سفارش هستند.

marx1611_01_s-850x565

marx1611_13_s-850x500

marx1611_14_s-850x545

toyota_mark_x_250g_s_package_

در داخل تیپ‌های 250S، 250RSD و 350RSD به‌صورت استاندارد از تریم چرم آلکانترای قرمز و مشکی استفاده شده است که در مدل 250G به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مارک X به جهت بهبود پاسخ‌دهی فرمان، چسبندگی و راحتی سواری از نقطهٔ جوش‌های اضافی و چسب‌های ساختاری استفاده شده است.

marx1611_02_s-850x589

marx1611_03_s-850x601

marx1611_09_s-850x454

marx1611_12_s-850x585

اما شاید مهم‌ترین به‌روزرسانی در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا مارک X در بخش سیستم‌های ایمنی آن باشد. مجموعهٔ ایمنی فعال این خودرو شامل این موارد می‌شود: یک رادار جلو و دوربین که وسایل نقلیه و عابرین پیدا را به‌منظور جلوگیری و یا کاهش برخورد شناسایی می‌کند، سیستم ترمز خودکار که پیش از برخورد که در سرعت‌های بین 10 تا 80 کیلومتر در ساعت فعال است و سیستم هشدار خروج از خط که توسط یک دوربین خطوط جاده را شناسایی می‌کند. سیستم آخری اگر راننده از خط منحرف شود از طریق هشدار صوتی و یک هشدار بر روی صفحه آمپر او را مطلع می‌کند. سپس اگر هیچ اقدامی از سوی راننده انجام نشود، فرمان برقی خودرو به‌صورت خودکار ماشین را به خط بازمی‌گرداند.

marx1611_18_s-850x715

marx1611_16_s-850x647

در بزرگراه‌ها کروز کنترل تطبیقی توسط سنسورهای رادار به همراه دوربین ارائه می‌گردد و سیستمی هم در هنگام حرکت با سرعت ثابت جهت حفظ فاصله با خودروی جلویی دریچهٔ گاز را ثابت نگه می‌دارد. درصورتی‌که خودروی جلویی سرعت خود را کم کند، سیستم جهت رسیدن به‌ سرعت مناسب، دریچهٔ گاز را می‌بندد و اگر کاهش سرعت بیشتری موردنیاز باشد، سیستم ترمز فعال می‌شود.

marx1611_05_s-850x589

قیمت تویوتا مارک X در ژاپن از 2,656,800 ین معادل 23,600 دلار برای مدل 250G شروع شده و نهایتاً به 3,850,200 ین معادل 34,200 برای مدل پرچم‌دار 350RDS می‌رسد.

marx1611_07_s-850x554

marx1611_06_s-850x569

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *