سال 2003 میلادی بود که شورولت برای اولین بار از مفهومی SS در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد؛ حالا بعد از گذشت 10 سال نسخه تولید نهایی SS آماده شده؛ خودرویی که برخلاف مدل مفهومی یک سوپراسپرت کوپه نیست بلکه یک سدان اسپرت است که از پائیز 2013 به جمع برادران آمریکایی خود می پیوندد . . .
شورولت SS دارای تعلیق مک فرسون درجلو و چنداتصالی عقب است. برای رینگ های 19 اینچی آن که در جلو 8.5 و درعقب 9 اینچ پهنا دارند، به ترتیب تایرهای بریجستون باسایز245/40 و275/35 آماده شده؛ کیت ترمز این خودرو نیز که دیسک هایی به قطر 355 میلیمتر و چهار پیستون درجلو و عقب دارند ساخت برمبو است تا درکنار فرمانی که مجهز به نیروی کمکی الکترونیکی است، بیشترین هندلینگ ممکن در اختیار راننده SS قرار بگیرد.
وزن خالص SS که هنوز مقدار آن اعلام نشده به نسبت 50:50 میان محورها توزیع شده؛ همچنین به خاطر داشتن درب کاپوت و درب صندوق آلومینیومی SS مرکز ثقل پائینی دارد. کابین SS بافضای پای عالی 107 سانتیمتری برای سرنشینان جلو و 99 سانتیمتری برای عقب، جای کافی برای پنج سرنشین را دارد. روکش چرمی برای صندلی ها، صندلی هشت حالته برای سرنشینان جلو، نورپردازی آبی کابین، سیستم پخش BOSE با 9 اسپیکر، استارت دکمه ای، سیستم تمام رنگی نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم چندرسانه ای MyLink به همراه سیستم راهیابی، سیستم هشدار دهنده تغییر لاین، سیستم هشدار دهنده نقطه کور، دوربین عقب و سیستم های پیش گیری از تصادف شاملForward Collision Alert وRear Cross Traffic Alertازجمله امکانات SS خواهند بود.
SS همچنین اولین محصول شورولت است که بر روی آن سیستم کمکی پارک (با امکان پارک دوبل) با نام Automatic Parking Assist قرار می گیرد که باداشتن سنسورهای فراصوتی، راننده خودرو فقط باید مراقب پدال های گاز و ترمز باشد.
پیشرانه ای که برای SS درنظر گرفته شده، موتور V8 از سری LS3 شورولت است که با 415 اسب بخار قدرت و 562 نیوتن متر گشتاور در مقایسه با شورولت کوروت 2014 که زیر کاپوتش همین پیشرانه 6.2 لیتری قرار گرفته 35 اسب بخار و 47 نیوتن متر کمتر دارد. شورولت SS باگیربکس پنج سرعته اتومات خود که قدرت تولیدی موتور را به دیفرانسیل عقب منتقل می کند، می تواند در 5.0 ثانیه ازحال سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد.
اما حالا که صحبت از شورولت SS شده بد نیست نیم نگاهی به مدل مسابقه ای آن هم که از مدت ها پیش و حتی قبل از برگزاری نمایشگاه دیترویت 2013 معرفی شده بود، داشته باشیم. SS مسابقه ای که امروز یعنی 28 بهمن ماه 91 در حاشیه مسابقه دایتونا 500 و در پیست بین المللی Daytona در ایالت فلوریدارسما رونمایی شد، قرارست راهی مسابقاتSprint Cup ناسکار شود.
فراموش نکنید که معرفی مدل مسابقه ای یک خودرو پیش از معرفی مدل خیابانی آن حرکت بسیار جالبی از طرف شورولت بوده که در یک دهه اخیر سابقه نداشته است. اما پیشرانه SS مسابقه ای، همان موتور V8 LS3 مدل های استاندارد است با این تفاوت که 5.3 لیتر حجم باقدرت نامعلومی دارد! تولید این خودرو قرارست از امسال و بصورت محدود آغاز شود.