مصاحبه با پیتر شرایر درباره توسعه کیا استینگر

مصاحبه با پیتر شرایر درباره توسعه کیا استینگر

در خلال برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت و رونمایی از خودروی کیا استینگر، نشریه‌ی موتور ترند این شانس را داشته که با سرطراح این شرکت یعنی پیتر شرایر مصاحبه‌ای درباره‌ی روند طراحی و توسعه‌ی این خودرو داشته باشد.

kia-stinger-gt-with-gregory-guillaume-and-peter-schreyer

موتورترند: بزرگ‌ترین چالش شما در طراحی و تولید کیا استینگر چه بود؟
شرایر: من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین چالش ما، در واقع، طراحی و تولید این خودرو بود! (خنده)

موتورترند: چرا؟
شرایر: این خودرو به عنوان مدلی مفهومی پای به دنیا گذاشت و اولین خودروی کیا با این نوع طراحی برای همه‌ی بازارها به شمار می‌رود. ما سدانی بزرگ و دیفرانسیل عقب داریم که در آمریکا K900 نامیده می‌شود؛ اما ساخت یک سدان اسپورت مثل استینگر چالشی برای کره‌ای‌ها به شمار می‌رفت؛ اما این مدلی فوق‌العاده بود که به خوبی پیش می‌رفت و هیچ‌کسی نگفت نه! وقتی ما اولین نمایش از این خودرو را داشتیم همه‌ی مجری‌ها و مدیران این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتند و خنده‌ای بر لب داشتند. ما خیلی به این خودرو افتخار می‌کنیم. ما این خودرو را با رنگ قرمز معرفی کردیم و آن‌ها همیشه درباره‌ی خودرویی قرمزرنگ از کره صحبت می‌کنند.
و البته چالش‌هایی در تولید نیز بوده است: کابین خودرو… چگونگی شکل‌گیری ستون C، خط شانه… به منظور صحیح انجام دادن کار، از کابین گرفته تا طراحی خطوط و… همه‌ی این‌ها یک چالش واقعی بوده است؛ اما ما کار را به سرانجام رساندیم.

kia-stinger-gt-front-three-quarter-1

موتورترند: درباره‌ی کدام عناصر طراحی بیشترین چالش و بحث را داشتید؟
شرایر: نمی‌دانم. نمی‌دانم کدام بخش بحث بیشتر یا کمتری داشت اما این‌ها عناصری هستند که بحث‌های زیادی را به وجود آوردند و ما تلاش داشتیم آن‌ها را انجام دهیم.

kia-stinger-gt-rear-quarter-panel

موتورترند: ویژگی مورد علاقه‌ی شما چیست؟ به کدام ویژگی این خودرو بیش از همه‌ی اجزا افتخار می‌کنید؟
شرایر: چه چیزی می‌خواهید بشنوید؟ (خنده) زیرا هرکسی که این سؤال را بپرسد، من می‌توانم چیز دیگری را بگویم. برای من همه‌ی خودرو قابل افتخار است. کابین، نمای بیرونی و همه‌چیز. این یک تناسب خیال‌انگیز است. این تنها یک‌چیز نیست.

kia-stinger-gt-rear-three-quarter

موتورترند: نام خودرو از کجا آمد؟
شرایر: در واقع نام خودرو از کانسپت کیا GT4 استینگر (که در نمایشگاه دیترویت 2014 رونمایی شد) گرفته شده است؛ بنابراین این خودرو از آغاز برای من و گرگوری (سرطراح بخش اروپایی کیا) یک GT بود زیرا یک GT است.

kia-stinger-gt-rear-taillight

kia-stinger-gt-headlamp-02

موتورترند: سواری خودرو چگونه است؟
شرایر: فوق‌العاده. واقعاً خوب. امیدوارم شما هم همان حس و تجربه را داشته باشید. ما یک آزمایش رانندگی با دیگر خودروهای پرفورمنس در نوربرگ رینگ داشتیم و البته من در خیابان نیز با استینگر رانندگی کردم. مسیر پیش رو جاده‌های شهری بود؛ و بخشی را نیز در اتوبان بودیم. نمی‌دانم چرا اما هیچ‌کسی در جاده نبود و می‌توانستید با سرعت تمام حرکت کنید.

2018-kia-stinger-gt-interior

kia-stinger-gt-center-console

موتورترند: چقدر سرعت گرفتید؟
شرایر: یادم نیست،270 کیلومتر در ساعت یا چیزی شبیه آن و حتی با وجود تمام پوشش‌ها روی خودرو، خودرو هنوز آرام بود و درست مثل این بود که روی ریل حرکت می‌کنید. واقعاً خوب بود.
من فکر می‌کنم حضور آلبرت بیرمن (رئیس اسبق بخش M ب‌ام‌و) خوب بوده و او طرفداران زیادی دارد. این مزیتی برای مرکز تست ماست.

peter-schreyer

منبع: motortrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *